اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل ارشاد فارس صورت می‌گیرد

برگزاری جشن‌های شعبانیه با محوریت معرفی صحیح موعود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه برنامه‌های متنوع و فاخر هنری در سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن‌های شعبانیه با محوریت معرفی صحیح موعود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی با اشاره به اینکه شهر و دیار این استان، در ایام جشن امام زمان (عج) میزبان طنین صدای مولودی، سرودهای شاد و برنامه‌های متنوع و فاخر هنری است، اظهار داشت: نور ملکوتی حضرت حجت(عج)، قادر است انسان مدرن سرگشته را به سرمنزل مقصود و روشنایی رساند و برای نجات از این ورطه باید به اندیشه امام عصر (عج) توسل کند.

وی افزود: جهان بشریت امروز نیازمند انسان کامل‌ کننده اخلاق بوده و در یک کلام نیازمند آن صاحب زمانی است که ظهورش معیار تمام انسانیت است تا بیاید برای اینکه امید بماند و مانند آن منجی بیاید، سکان عشق را هدایت کرده و اندیشه‌های والای انسانی رنگ و بویی خداگونه بگیرد.

عالیشوندی به وظیفه دانش‌پژوهان و هنرمندان در عرصه مهدویت اشاره کرد و  افزود: معرفی صحیح امام زمان (عج)، چه از طریق هنر و خلق آثار هنری و یا از هر روش علمی و ارتباطی، قادر است تا نگاه همه افراد جوامع را در سرفصل‌هایی قرار دهد که تمام آلام و دردهای بشریت را به راحتی تسکین داده و به رسالت واقعی خداجویانه‌ای که پرودگار مهربان به ودیعه گذاشته برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری نیز در مکان‌هایی از فارس و به ویژه تالار حافظ، دروازه قرآن، ارگ‌ کریم خوانی، بوستان خلد برین و شهرستان‌های فارس در نظر گرفته شده تا از این طریق شهر و دیارمان حال و هوایی روحانی و سرشار از مهر و شادکامی پیدا کند و مهم‌تر اینکه تمام مردم فارس به همراه هنرمندان و فرهیختگان این استان یکدل و از صمیم جان مولای عصر و زمانشان را صدا کرده و از محضر ایشان نورانیت دل استمداد کرده و پیروزی اسلام و مسلمین را خواستار شوند.

به گزارش فارس، جشن بزرگ میلاد خاتم‌الانبیا، توسط چند موسسه فرهنگی و هنری، در جای جای استان و مکان‌های مختلف شیراز برگزار می‌شود.

تالار حافظ شیراز میزبان برنامه‌ای است که در راستای آموزش اقشار مختلف و خانواده‌ها در مورد ترتیب مهدوی در زمان غیبت است که توسط کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت شهدای توحید مسجد ابوالفضل برگزار می‌شود و این مراسم شامل اجرای برنامه‌هایی از قبیل تواشیح با نام حضرت منتظر، سخنرانی مدرس تربیتی حوزه دانشگاه، تئاتر طنز به کارگردانی رضا ادریسی، گروه سرود فریادگران بی‌صدا که متشکل از جوانان ناشنوا و کم‌شنوا بوده با اجرای سرود اشاره از شهر زرقان و همچنین مولودخوانی است.

در این برنامه طرح هنری و نمادین عضو انجمن ملی نخبگان کشور که پیش از این در اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی رونمایی شده است، به نمایش گذاشته می‌شود؛ این ساخته هنری، نمادی از کعبه مدینةالنبی، نماد کشورهای اسلامی، قرآن و دیگر مقدسات اسلامی بوده و با هدف گرامی‌داشت مقام و ارزش والای کتاب آسمانی قرآن توسط هنرمند شیرازی طراحی و ساخته شده است.

از جمله برنامه‌های دیگر، برپایی مراسم جشن مردمی توسط موسسه فرهنگی هنری یاس سپید در محل دروازه قرآن است که در 14 تا 15 تیرماه جاری اجرا می‌شود و شامل نورافشانی، مولودی‌خوانی، موسیقی پاپ با حضور علیرضا روزگار و مسابقات فرهنگی است.

در همین ایام برنامه‌ای دیگر نیز توسط کانون فرهنگی حاج احمد متوسلیان در 14، 15 و 16 تیرماه جاری و در مکان ورودی ارگ کریمخانی شیراز با قسمت‌هایی از جمله اجرای برنامه موسیقی محلی، نورافشانی، شعبده‌بازی، مولود‌ی‌خوانی، تئاتر، موسیقی پاپ و اجرای مسابقه و همچنین پذیرایی از میهمانان است.

موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس نیز در 14، 15 و 16 تیرماه جاری در بوستان خلدبرین مولودی‌خوانی، موسیقی سنتی، مسابقه و دیگر برنامه‌های شادی را توسط گروه هنری شبکه پایتخت، اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول