اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل تعریف نشدن پزشک خاص برای سلامتی هر خانواده

شهری‏ها متولی سلامت ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ساکنان شهر متولی سلامت ندارند البته نه از نظر حاکمیتی بلکه از بحث درمان متولی خاصی ندارند.

شهری‏ها متولی سلامت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی در نشست خبری اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مناطق شهری اظهار داشت: هر روستایی در نزد بهورز یک پرونده الکترونیک سلامت دارد و بهورز بدون اینکه افراد به آنها مراجعه کنند به خانه آنها می‏رود و جویای سلامتی آنها می‏شود دارای متولی هستند.

این مسئول خبرنگاران را در اجرای طرح پزشک خانواده نه مقابل مسئولان و مجریان این طرح بلکه یکی از اعضای ستاد اجرایی طرح در استان اصفهان نام برد و افزود: طرح پزشک خانواده تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست و ارگان‏های مختلف درگیر آن هستند که یکی از سازمان‏های دخیل، رسانه‏ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: طرح پزشک خانواده اگر بیشتر از طرح هدفمند کردن یارانه‏ها نباشد، کم‌تر از آن هم نیست و یک طرح کشوری است که رئیس ستاد اجرای کشور آن با رئیس جمهور کشور است.

* ثبت‌نام پزشکان داوطلب پزشک خانواده از امروز آغاز شد

وی با اشاره به اینکه از امروز به صورت رسمی ثبت‏نام پزشکان داوطلب طرح پزشک خانواده آغاز شده که پس از تحلیل و پایش آن که چه تعداد از پزشکان در هر شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت‏نام خانوارها به صورت اینترنتی آغاز می‏شود، تاکید کرد: با مراجعه هر فرد نزدیک به 400 سؤال پرسیده و پرونده سلامت وی در نزد آن پزشک عمومی تشکیل می‏شود.

شیرانی تصریح کرد: هر فرد به طور آزاد می‏تواند پزشک خود را در هر منطقه‏ای که تمایل دارد، انتخاب و اگر هم کسی تمایلی به وارد شدن در طرح را ندارد به طور مختار می‏تواند تمام هزینه‏های درمان و داروی خود را آزاد و بدون هیچ هزینه دولتی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در این  طرح ویزیت هر فرد و فرانشیز دارویی آنها رایگان حساب می‏شود، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه درمان هر بیمار یک هزار و 750 تومان است که مطابق با هزینه‏های تعیین شده سال قبل است و از سال جاری هنوز تعیین نشده است.

* پزشکان عمومی خانواده به جایگاه و هویت واقعی خود دست می‏یابند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این طرح سه سطح مردم، پزشکان خانواده و حاکمان سود می‏برند، متذکر شد: پزشکان عمومی در طرح پزشک خانواده صاحب هویت علمی و جایگاه شغلی از دست رفته خود می‏شوند.

این مسئول اذعان داشت: جلوگیری از پرت منابع و نجات یافتن مردم از سرگردانی و دریافت درمان‏های موثر به دلیل انجام تشخیص‏های به موقع و پاسخ‌گو بودن پزشکان خانواده به مراجعان خود سودی که برای حاکمان و دریافت ‏کنندگان خدمت دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول