اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

باید از کوچک‌ترین حرکت برای توسعه نماز تقدیر شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسیر جشنواره نماز و نیایش مقدس است و کوچک‌ترین حرکت برای توسعه نماز باید تقدیر شود.

باید از کوچک‌ترین حرکت برای توسعه نماز تقدیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری نماز و نیایش در قزوین اظهار کرد: هنرمندانی که پیرامون نماز، شعر می‌سرایند یا داستان می‌نویسند به دلیل اینکه باید برای جمع‌آوری اطلاعات کتاب بخوانند متدبر می‌شوند و تحولی اساسی در آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نگاهی بر ادبیات بیندازیم متوجه می‌شویم که 85 درصد از این نوشته‌های ادبی از آموزه‌های دینی و ادبی نشأت گرفته‌اند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: حافظ شیرازی، قرآن را حفظ بود و در شعرهایش از قرآن مدد گرفته است، سعدی نیز از آموزه‌های دینی و روایات پیامبر بسیار در شعرش استفاده کرده که این مهم نشانگر استفاده شعرا از آموزه‌های دینی در شعرهایشان است.

وی با تأکید بر اینکه باید کار بنیادین در بحث نماز انجام شود، خاطرنشان کرد: نماز از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی آینده جلوگیری می‌کند.

ارباب‌سلیمانی اظهار کرد: هر گامی که برای ارتقای فرهنگ نماز در جامعه برداریم پاداش آن ذخیره آخرت ما می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز از آرمان‌های 124 هزار پیامبر خدا سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: نماز امر مهم و رفیعی است و به همین دلیل انسان‌های رفیع از تمام هستی خودشان برای توسعه این فریضه مایه گذاشتند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نماز ظهر عاشورا نقطه‌ برجسته تاریخ است که امام حسین (ع) در آن وضعیت نیز نماز اول وقت را به صورت جماعت اقامه کردند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول