اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتحادیه عینک‌سازان زنجان:

قانون به صورت سلیقه‌ای در مورد عینک‌سازان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان زنجان گفت: اگر پلمب‌کردن واحدهای صنفی عینک‌سازان و عینک‌فروشان فاقد ناظر فنی قانون است، چرا این قانون به صورت سلیقه‌ای و فقط در استان زنجان اجرا می‌شود.

قانون به صورت سلیقه‌ای در مورد عینک‌سازان اجرا می‌شود

منصور ندرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در سایر استان‌ها عینک‌سازی و عینک‌فروشی واحد صنفی محسوب می‌شود، نه حرفه پزشکی افزود: قانون حضور ناظران فنی در واحدهای عینک‌سازی و عینک‌فروشی نه تنها در سایر استان‌ها بلکه، در دیگر شهرهای استان زنجان هم اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 28 واحد عینک‌سازی و عینک‌فروشی موجود در شهر زنجان تاکنون حدود 15 واحد بدون اطلاع قبلی پلمب شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون این پلمب، باید قبل از اجرا به صورت اخطار به اطلاع صاحب مغازه رسانده شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه چرا اقدام به توافق با یک ناظر فنی برای ختم ماجرا نمی‌کند، گفت: اصل ماجرا این است که تعداد ناظران فنی در سطح استان زنجان بسیار کم است و مدت زمان تعیین شده برای داشتن ناظر برای هر واحد صنفی غیرقابل اجرا است ضمن اینکه اکثر اپتومتریست‌های فعال در سطح استان زنجان برای خودشان مغازه دارند.

وی سابقه فعالیت خود را در عینک‌سازی و عینک‌فروشی بیش از 20 سال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که اعضای این صنف از جمله خودش هر ساله در کلاس‌های بازآموزی برگزار شده، زیر نظر انجمن چشم پزشکان ایران شرکت کرده و گواهینامه هم دریافت می‌کنند.

ندرلو با اشاره به سخنان مدیرکل تعزیرات استان زنجان درباره اینکه صنف عینک‌سازان و عینک‌فروشان اقدام به تعیین نمره چشم می‌کنند، تصریح کرد: عینک‌سازان در زمینه ساخت عینکی که چشم پزشک یا اپتومتریست تعیین نمره کرده‌اند فعالیت می‌کنند و من از این سخنان به خداوند پناه می‌برم .

وی خاطرنشان کرد :عینک‌های ساخته شده در عینک‌سازی‌ها مجدد مورد تائید چشم‌پزشکان و اپتومتریست‌ها قرار می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان زنجان با اشاره به استعلامات انجام شده در استان‌های دیگر اضافه کرد: همه اسناد و مدارک موجود نشان‌دهنده لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی برای فعالان عرصه عینک‌سازی و عینک‌فروشی است و در صورت امتناع آنها از شرکت در کلاس‌ها می‌توان نسبت به فعالان این حوزه اقدامات تنبیهی در نظر گرفت.

وی همچنین اسنادی از سابقه ‌مشکل به وجود آمده بین صنف عینک‌سازان و عینک‌فروشان با اپتومتریست‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس قوانین موجود عینک‌سازی و عینک‌فروشی صنف است و به هیچ وجه حرفه پزشکی محسوب نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان زنجان با اشاره به اینکه کارهای اپتومتریست‌ها هم اغلب توسط عینک‌سازان انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر با پلمب‌شدن واحدهای عینک‌سازی مردم دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول