اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

حضور ناظر فنی در عینک‌سازی‌ها اجباری است/ فرجه 2ساله به عینک‌سازی‌ها

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: زنجان در اجرای قانون اجباری‌شدن حضور ناظران فنی در واحدهای عینک‌سازی پیشتاز است.

حضور ناظر فنی در عینک‌سازی‌ها اجباری است/ فرجه 2ساله به عینک‌سازی‌ها

رامین فرزام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عینک‌سازی جزو رشته‌های وابسته به پزشکی محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر اساس قانون همه کسانی که در حرفه فعالیت می‌کنند باید از وزارت متبوع مجوز داشته باشد و گرنه صلاحیت لازم برای فعالیت در این حرفه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغیه حضور ناظران فنی را در واحدهای عینک‌سازی به دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر کرده است، افزود: بر این اساس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عینک‌سازی‌های که به صورت غیرمجاز در ساخت عینک‌های طبی دخالت می‌کردند به تعزیرات معرفی کرده است و آنها هم بر اساس قانون اقدام به پلمب این واحدها کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه عینک‌سازها می‌گویند که بر اساس قانون دانشگاه علوم پزشکی باید کلاس‌های آموزشی را برای آنها برگزار کند، و اگر کسی از شرکت در کلاس امتناع کرد مغازه‌اش تعطیل شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند در این‌باره تصمیم‌گیری کند بلکه تصمیم در این‌باره باید از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عینک‌سازها فرجه‌ای دو ساله داده است، تصریح کرد: آنها تا دو ساله آینده می‌تواند به ازای 10 باب مغازه از یک ناظر فنی استفاده کنند ولی بعد از دو سال هر واحد باید یک ناظر فنی داشته باشند.

فرزام تاکید کرد: واردشدن در هر شغلی نیازمندی‌هایی دارد که افراد خواهان فعالیت در آن باید آن نیازمندی‌ها را فراهم کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا واحدهای عینک‌سازی بومی زنجان به نفع اپتومتریست‌های غیربومی تعطیل شده است، گفت: موضوع اصلا قومی، قبیله‌ای نیست، بلکه اجرای قانون است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فراهم‌شدن زمینه‌های اجرای قانون در سایر استان‌ها خبر داد و افزود: برخی استان‌ها درخواست اجرای قانون را دارند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در استان زنجان بر واحدهای درمانی جدی است، افزود: ممکن است زنجان در اجرای قانون اجباری‌شدن حضور ناظران فنی در واحدهای عینک‌سازی جزو استان‌های نخست نباشد ولی پیشتاز است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول