اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

زمان تجدید نظر غرب در رفتار با ایران فرا رسیده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و کشورهای غربی جایگاه خود را در میان ملل جهان از دست داده‌اند و روز آن فرا رسیده که در رفتارهای خود تجدید نظر کنند

زمان تجدید نظر غرب در رفتار با ایران فرا رسیده است

سعید زمانیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به دوازدهم تیرماه 67 سالروز جنایت آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: در این روز یک ناوشکن جنگی آمریکایی با نام وینسنس، هواپیمای ایرباس ایرانی را بر فراز خلیج فارس، با دو فروند موشک مورد هدف قرار داد و موجب سقوط هواپیما و شهادت 290 مسافر این هواپیما شد.

وی این عمل آمریکا را ننگ بزرگی در نقض حقوق بشر در جهان دانست و افزود: این ماجرای غم‌انگیز، تا مدت‌ها خشم جهانیان را به شدت برانگیخت و آمریکا را بار دیگر به عنوان یک قاتل وحشی مردم بی‌گناه معرفی کرد.

زمانیان با بیان اینکه حمله به هواپیمای ایرباس ایران، جنایت علیه بشریت بود، تصریح کرد: حمله به مردم بی‌دفاع و مظلوم از سیاست‌های بارز آمریکاست که همواره از سوی دولت‌های این کشور دنبال می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در محکومیت حرکات ددمنشانه آمریکا گفت: آمریکا در 33 سال گذشته به هر طریق ممکن و با هر وسیله‌ درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و امت مسلمان ایران است این در حالی است که به گفته امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

زمانیان در ادامه با اشاره به تحریم‌های اخیر کشورهای غربی علیه ایران، این تحریم‌ها را نوعی فرافکنی دانست و اظهار داشت: تحریم‌های غرب علیه ایران موضوع جدیدی نیست و ما شاهد این گونه سیاست‌ها از پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هستیم.

وی ادامه داد: امروز دنیا متوجه این موضوع شده که کشورهای غربی در حال ورشکستگی هستند و مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گریبانگیر آنها شده به همین دلیل سعی می‌کنند با مطرح کردن مسائلی چون انرژی هسته‌ای ایران، توجه اذهان عمومی را از کشورهای خود دور نگاه دارند.

زمانیان با محکومیت حرکت‌های ددمنشانه آمریکا، این رفتارها را تهدیدی برای نظام سلطه عنوان کرد و گفت: سیاست‌های غیرانسانی و نقض‌کننده حقوق بشر نه تنها متوجه کشورهای مختلف جهان است بلکه مردم کشورهای اروپایی و آمریکا را نیز تهدید می‌کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری مطالبات به حق مردم در عرصه بین‌المللی تاکید کرد و افزود: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم مردم ایران است که مسئولان به هیچ عنوان از این مطالبات کوتاه نمی‎آیند و با جدیت آن‌ها را دنبال می‌کنند.

زمانیان خاطرنشان کرد: نظم جهانی در جهان برهم خورده و آمریکا و کشورهای غربی جایگاه خود را در میان ملل جهان از دست داده‌اند و روز آن فرا رسیده که در رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول