اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد تاکید کرد

نقش تعیین‎کننده شورای فرهنگ عمومی در اشاعه فرهنگ اسلامی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: نقش شورای فرهنگ عمومی در اشاعه فرهنگ اسلامی و هنجارهای اجتماعی در جامعه تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

نقش تعیین‎کننده شورای فرهنگ عمومی در اشاعه فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی ‌در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به فلسفه تشکیل این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی معضلات فرهنگی موجود در جامعه شهری و روستایی هر منطقه و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات از جمله مهم‎ترین اهداف تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطوح مختلف است.

وی از شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین شوراهای تشکیل شده در کشور یاد کرد و افزود: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی با هدف نظارت و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی در راستای شناسایی شاخص‌های جامعه مطلوب، فرصت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و تبیین برنامه‌ها و پیشنهادهای محوری و اجرایی و تعیین راهبردهای اساسی در یک چشم‌انداز در گسترده فرهنگ عمومی صورت‌پذیر است.

به گفته کاظمی نقش شورای فرهنگ عمومی در اشاعه فرهنگ اسلامی و هنجارهای اجتماعی در جامعه تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

وی به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم برای اجرای برنامه‎های متنوع و محوری در راستای استقبال از این ماه مبارک پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

فرماندار شهرکرد ادامه داد: مقابله با روزه‌خوارانی که با عمل خود موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی می‌شوند، از دیگر طرح‌هایی است که در دستور کار این شهرستان قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در ادامه از برگزاری جشن‎های مذهبی و قرآنی در این ماه مبارک خبر داد و افزود: باید با بسیج کردن همه ظرفیت‎ها در دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی دقیق این جشن‌ها و مراسم‌های مناسبتی در این شهرستان در خور شان آن و همچنین در شان ائمه معصومین برگزار شود.

کاظمی همچنین بر ضرورت احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است که در این رابطه یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه‌های عملی ارشاد تدریجی است. 

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول