اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران:

"اچ اس ای" تکنیک محض نیست بلکه یک فرهنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس اچ، اس، ای شرکت ملی گاز ایران گفت: اچ اس ای تکنیک محض نیست بلکه یک فرهنگ است و باید در تمام پالایشگاه‌ها رعایت شود.

"اچ اس ای" تکنیک محض نیست بلکه یک فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمد یوسفی‌پور در نشست بررسی و آنالیز حوادث رخ داده در پالایشگاه‌های سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی در صنعت نفت و گاز است و پیشرفت بسیار خوبی در این منطقه به وجود آمده است.

وی با اشاره به حوادثی که اخیراً در فازهای 4 و 5 و همچنین 9  و 10 اتفاق افتاده افزود: این حوادثی که رخ داده واقعا ناراحت‌کننده است، ولی حالا که اتفاق افتاده چه خوب است که ما عبرت بگیریم و درس‌هایی بگیریم که دیگر چنین اتفاق‌هایی پیش نیاید.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم رعایت همه‌جانبه‌ HSE در تمام پالایشگاه‌ها خاطر نشان کرد: HSE دیگر یک تکنیک محض نیست، شما این را خوب می‌دانید؛ HSE یک فرهنگ است؛ امروز دیگر نمی‌توانیم بگوییم که مثلا تنها آقای نجومی مسئول HSE هستند و در واقع هر کس مسئول HSE خودش است.

یوسفی‌پور تصریح کرد: امروز که دیگر گفته می‌شود HSE را باید از خانه‌ها شروع کرد، دیگر نمی‌توان در یک اتاق نشست و حرف زد و انتظار داشت که به نتیجه برسیم.

این مسئول ادامه داد: صنعت گاز خطرناک‌ترین صنعت است و بدون تردید پالایشگاه‌های گازی دیگر در آخر خط هستند و از همه خطرناک‌ترند و واقعا تجلی عینی همه‌ خطرات در پالایشگاه‌ها وجود دارد.

وی در ارتباط با حوادث پیش آمده گفت: همان‌طور که می‌دانید، چه بخواهیم چه نخواهیم تمام کارهای کلیدی به عهده‌ پیمان‌کاران است؛ این حوادث پیش آمده هم مربوط به نیروهای پیمان‌کاری بوده؛ پس باید تکلیف‌مان را مشخص کنیم و اگر می‌خواهیم همچنان کارمان را به پیمان‌کاران بسپاریم باید فکری به حال HSE این نیروها بکنیم.

یوسفی‌پور متذکر شد: چه‌طور می‌توانیم برای پیمان‌کاری که اصول اولیه‌ HSE را نمی‌داند، فرهنگ HSE ایجاد کنیم؛ ما باید تجربه‌ صد ساله‌ صنعت نفت را به سمت پیمان‌کاران سرازیر کنیم؛ ما باید در زمینه‌ ارزیابی HSE پیمان‌کاران دقت بیشتری کنیم و روی‌شان کار کنیم.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران خاطر نشان کرد: ما همه برای آسایش و امنیت کشور و سرمایه‌های‌مان کار می‌کنیم؛ ما باید در این زمینه کار بیشتری بکنیم و امیدوارم که به کمک شما و همه در صنعت گاز این کار را بکنیم تا به سمت وضعیت تثبیت ‌شده‌ و استقرار یافته‌ای در HSE برویم و هر روز ایمن‌تر بشویم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول