اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

سرمایه‌های موجود در دست صنعت و تولید به طور کامل هدایت شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید سرمایه‌های موجود در دست صنعت و تولید به طور کامل و در مسیر خود هدایت شود.

سرمایه‌های موجود در دست صنعت و تولید به طور کامل هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فاری از رباط‌کریم، ابراهیم نکو در حاشیه برگزاری همایش روز صنعت و معدن و تجارت شهرستان رباط کریم اظهار داشت: صیانت از بنگاه‌های موجود تعاملات بیشتر برای جذب سرمایه داخلی و خارجی و حمایت از مصرف‌کنندگان از محورهای اصلی ما در حوزه اقتصاد است.

به گفته وی در سطح شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان به دلیل ظرفیت‌های ویژه کارگروه تخصصی تشکیل دادیم تا در حوزه مسائل اقتصادی مقتدرانه عمل کنیم.

نماینه مردم شهرستان رباط کریم وبهارستان افزود:حرکت درافق برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی، برنامه‌ریزی به منظور تکمیل ظرفیت‌های مورد نیاز کشور و صنایع پایه و استراتژیک، افزایش توان صادراتی محصولات تولیدی، افزایش بهره‌وری بخش تولید از طریق اصلاح ساختارها از جمله برنامه‌های آتی حوزه صنعت و تولید است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مزیت‌های تولید باید منجر به صادرات شود، تصریح کرد: تولید و صادرات ماندگاری کالای ایرانی را در سایر کشورها تضمین می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان ملاحظه حقوق مصرف‌کننده از سوی تولید کننده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر تولید کننده داخلی کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش را رعایت کند، به هیچ عنوان مصرف‌کننده به سراغ کالای مشابه خارجی نخواهد رفت.

نکو در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: حفظ حقوق مصرف‌کننده باید از وظایف تولید کننده باشد و همه باید به عنوان رکن اصلی آن را بپذیریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید همه با برنامه‌ریزی و تدابیر مناسب درجهت تحقق هرچه زودتر و عملیاتی کردن پیام گهربار رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی جامه عمل بپوشانیم.

نماینده رباط کریم و بهارستان خاطرنشان کرد: اگر با یک تدبیر صحیح، نیروی کار و ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها مدیریت شود، می‌توان از دل آن به رونق اقتصادی دست پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رشد تولید محصولات صنعتی در این دو شهرستان شد و افزود:باید سرمایه‌های موجود در دست صنعت و تولید به طور کامل هدایت شود تا بتوانیم در صحنه ملی نتایج خوبی را به همراه داشته و آمادگی برای ورود به بازارهای جهانی را فراهم کنیم.

نکو در ادامه پیگیری مسائل و مشکلات صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، حمایت جدی از صادرات و ... را از وظایف مورد تاکید برای کارگروه تشکیل شده خواند و از تمام مسئولین و روسای سازمان‌های استانی و شهرستانی نیز خواست به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوتاهی نکنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی در قانون بودجه برای حمایت از واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده است، گفت: به جز منابع قانونی، همچنین ظرفیت‌های دیگری نیز برای واگذاری به شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

نکو از شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان به دلیل وجود گلوگاه‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی هوایی یک منطقه ایده‌آل برای تولید، مشتری و بازاریابی صادرات یاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین کار در عرصه‌های صنعتی امروز را به معنای واقعی جهاد خواند و گفت: همه می‌دانیم جهاد تلاش متعالی در سخت‌ترین شرایط است.

وی با اشاره به اینکه تولید و صنعت در شرایط آسانی نیست، افزود: مشکلات و معضلات مختلفی پیش روی تولید کنندگان است ولی اعتقاد داریم اگر زیرساخت کار تولیدی را بر مبنای دانش‌گرایی و انسان‌محوری ریخته باشیم و ادب کار تولیدی را رعایت کنیم بی‌شک می‌توانیم با تمام مشکلات دست و پنجه نرم کرده و آنها را شکست دهیم.

وی تمرکز بر فرهنگ و تربیت تولیدی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این سرزمین ده‌ها و صدها مزیت دارد که منابع خدادادی و سرمایه نیروی انسانی در این بین بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس افزود: اگر مدیریت درستی بر این مزایا داشته باشیم و بتوانیم مدیریت را از مالکیت جدا کنیم و به جوان‌ها اعتماد کنیم در آن صورت قادر خواهیم بود یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی جهان شویم.

نکو در ادامه با بیان اینکه کشور ما به عنوان پل پیروزی اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه باید برای ارتقا وتوسعه کشور تلاش کنیم تا دشمن نتواند در این زمینه عرض اندام کند.

وی تحقق این امر را همراه با چالش‌های جدی برای کشورمان خواند و افزود: قطعا در این مسیر که بایستی ملت ایران با هوشیاری و دقت نظر در انتخاب مقصود عالی جهاد اقتصادی، سعی در فلج کردن بزرگ‌ترین تحریم اعمال شده علیه کشورمان را داشته باشند، دشمنان این خاک و بوم نیز بیکار نخواهند نشست و درصدد تدارک پاتکی عظیم برخواهند آمد.

نماینده مجلس این اقدام پلید دشمن را افزایش تحریم‌ها از طریق ایجاد محدودیت‌های بیشتر اقتصادی از یک‌سو و از سوی دیگر بزرگ نشان دادن این مهم از طریق شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغات سنگین بر تاثیرگذاری اعمال فشارها برشمرد و اظهار داشت: دشمن در مسیر رشد و شکوفایی کشورمان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است تا با ایجاد تبلیغ فضای یاس و ناامیدی در اقشار مختلف جامعه با تاکید بر ناکارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اقتصادی به اهداف خود برسد.

نکو راهکار این مقابله را هوشیاری جوانان و مردم مومن و انقلابی کشورمان دانست و اظهار داشت: تبیین و شفاف‌سازی فعالیت‌های ددمنشانه‌ای که دارای استعداد بالقوه‌ای برای ایجاد فتنه اقتصادی است از اهمیت بسزایی برخوردار است و این بصیرت‌زایی در درجه نخست بر عهده خواص جامعه به ویژه تشکیلات دانشجویی است تا با فراغتی که غالبا از درگیری با مسائل اقتصادی دارند به بررسی و واکاوی این قبیل تحرکات بپردازند.

نکو در پایان خطاب به تمام دشمنان این نظام گفت: دشمن باید بداند که ملت شجاع و قهرمان ایران در مقابل اینگونه تحریم‌های مغرضانه کوتاه نخواهد آمد و تا آخرین نفس ایستادگی خواهد کرد و آنان باید مطمئن باشند که آینده روشنی در انتظار ملت ایران است.

در ادامه این مراسم ضمن سخنرانی یکی دیگر از نمایندگان مجلس، نوبخت فرماندار شهرستان بهارستان، محسن‌زاده امام جمعه بخش بوستان و تنی چند از صنعتگران این شهرستان به بیان برخی از موانع و مشکلات صنعت و تولید پرداختند.

حسین ملک‌پور عضو کارگروه اقتصادی شهرستان نقش ارزنده‌ای در این همایش داشت و درد آشنای صنعتگران این شهرستان بود.

در پایان از صنعتگران و تولید کنندگان نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول