اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اعطای گواهینامه حفظ قرآن به یک هزار و 290 دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در بخش دانش‌آموزی سه میلیون و 500 هزار حافظ قرآن وجود دارد که در حال حاضر یک هزار و 290 نفر از این افراد از گواهینامه حفظ قرآن برخوردار شده‌اند.

اعطای گواهینامه حفظ قرآن به یک هزار و 290 دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین هژبری ظهر امروز در آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر هفت میلیون دانش‌آموز در سطح کشور در زمینه مباحث قرآنی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) مصادف شده است، اضافه کرد: بیش از دو هزار نفر از جمع هفت میلیون نفر دانش‌آموز فعال در زمینه مباحث قرآنی به مرحله کشوری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه راه یافته‌اند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر یک جریان بزرگ قرآنی در میان دانش‌آموزان سراسر کشور شکل گرفته است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با بهره‌گیری از مباحث قرآنی به قدرت تغییر و تحول اطرافیان خود دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانی بهار زندگی است و جوانی یک چهارم عمر انسان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: فعالان قرآنی باید از تنوع فکری، ذهنی و ایمانی برخوردار باشند و دانش‌آموزان باید از لحظه لحظه عمر خود در راستای افزایش اطلاعات معنوی خود در زمینه مباحث قرآنی استفاده کنند.

هژبری تاکید کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات از برترین‌های قرآنی کشور هستند و وزارت آموزش و پرورش تنها به دنبال رشد و ارتقای ظرفیت‌های قرآنی موجود در بخش دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه از مهر ماه جاری صدای اذان در تمام مدارس موجود در سطح کشور طنین‌انداز می‌شود، افزود: مسابقات قرآنی برد و باختی ندارد و آموزش و پرورش با برگزاری این مسابقات در میان دانش‌آموزان به دنبال سنجش و ارزشیابی استعداد‌های قرآنی موجود در سطح کشور است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در بخش دانش‌آموزی سه میلیون و 500 هزار حافظ قرآن وجود دارد که در حال حاضر یک هزار و 290 نفر از این افراد از گواهینامه حفظ قرآن برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 976 حافظ کل قرآن در مدارس کشور وجود دارد، اظهار کرد: از مهر‌ماه سال جاری هم‌زمان با مساجد در 100 هزار مدرسه موجود در سطح کشور صدای اذان باید شنیده شود و پخش اذان از بلندگو‌های این مدارس در هنگام نماز امری ضروری است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول