اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

استیضاح وزیر کشور منتفی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر کشور که از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح بود منتفی شده و استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که از مجلس هشتم کلید خورده بوده در سطح افواه است.

استیضاح وزیر کشور منتفی است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مبنای مجلس حفظ حقوق ملت و تعامل با دولت است ولی هرگز از حدود اختیارات خود کوتاهی نمی‌کنیم و پیگیر مطالبات مردم هستیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه بر اساس نصایح مقام معظم رهبری مجلس با هدف حفظ استقلال خود و حقوق ملت قصد همکاری با دولت را دارد، افزود: دولت نیز باید در این زمینه یک رویه شایسته‌ای را در پیش بگیرد تا تعاملات گسترش یابد.

وی در بیان علل استیضاح وزیر کشور که گفته می‌شد به دلیل برخی ضعف‌ها در برگزاری انتخابات مجلس نهم بوده است، ابراز داشت: تعدادی از نمایندگان انتقاد جدی به عملکرد یک سری استانداران داشتند که بحث استیضاح نیز از همین جا نشأت می‌گرفت.

بی‌تدبیری دولت بر گرانی‌ها دامن زده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص احضار سه وزیر اقتصادی به صحن علنی مجلس در خصوص گرانی‌های اخیر گفت: هر چند موضوع تحریم‌ها و پاره‌ای از مشکلات در این زمینه مطرح شد اما مجلس از توضیحات این سه وزیر قانع نشد چرا که نمایندگان معتقدند برخی بی‌تدبیری‌های داخلی و دولت برگرانی‌ها دامن زده است.

حقیقت‌پور بیان داشت: نمایندگان در این خصوص خواستار کنترل و مهار قیمت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان شدند.

فراکسیون دفاع از محرومان شکل می‌گیرد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عضو فراکسیون رهروان مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص تعدد فراکسیون‌ها در مجلس گفت: مجلس نهم دارای سه فراکسیون سیاسی است و از تعدادی فراکسیون کاری نیز برخوردار است.

این نماینده مجلس شکل‌گیری فراکسیون‌های مختلف نظیر دفاع از محرومان، ورزش، محیط زیست و... را بدون اشکال توصیف کرد و افزود: شکل‌گیری فراکسیون‌های کاری نه تنها مانعی ندارد بلکه به پخته‌تر شدن طرح‌ها و مصوبات مجلس کمک می‌‌کند.

منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرف کلی مجلس ظرف اصولگرایی است ولی در داخل این ظرف گرایش‌هایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان گرایش رهروان، رهپویان و پایداری را نام برد.

حقیقت‌پور در ادامه از شکل‌گیری فراکسیون دفاع از محرومان و پایداری انقلاب اسلامی در مجلس نهم سخن به میان آورد و گفت: ائتلافی بین فراکسیون رهپویان و پایداری در حال شکل‌گیری است.

احضار وزیر امور خارجه شایعه است

حقیقت‌پور در مورد احتمال حضور و استیضاح وزیر امور خارجه ابراز داشت: به طور مرتب با وزرا و معاونان آنها در ارتباط هستیم و فراخوان وزیر امور خارجه نیز بیشتر به دلیل ملاقات صالحی با وزیر امور خارجه انگلیس بود که با قانع شدن نمایندگان از توضیحات وزیر در کمیسیون امنیت ملی دیگر احضاری به صحن علنی صورت نگرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی موضوع آغاز به کار مجلس و سیر قانونی و انجام مراحل مختلف را بعد از انتخاب رئیس موقت و هیئت‌رئیسه دایم یادآور شد و افزود: در 15 شعبه کار تحقیق اعتبارنامه‌ها انجام شد و بسیاری از منتخبان مردم صلاحیت‌شان تایید و اعتبارنامه‌شان نیز مصوب شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: تنها تعدادی از نمایندگان در این ارتباط با مشکلاتی روبرو بودند که با استعلام صورت گرفته به تدریج اعتبار‌نامه منتخبان باقی‌مانده نیز در حال تکمیل شدن است.

حقیقت‌پور گفت: آرایش مجلس از لحاظ کمیسیون‌ها، روسا و اعضای آن و همچنین کمیته‌ها شکل گرفته و به نظر می‌رسد در هفته پیش‌ رو کلیه کارهای ساماندهی کمیته‌ها و برخی دیگر از امور تکمیل شود تا کمیسیون‌ها کار تخصصی‌شان را آغاز کنند و اولویت مجلس نیر برای پیگیری امور مردم آغاز شود.

منتخب مردم اردبیل خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته در قالب جلسات مختلفی که با وزرا و معاونین آنها داشتیم خواسته‌ها و مطالبات مردم را در حوزه‌های مختلف به آنها منتقل کردیم و قرار شد با اولویت این امورات پیگیری شود.

وی در پایان ابراز داشت: به احتمال قوی فردا انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 را داشته باشیم و با تعیین تکلیف اعتبار‌نامه‌های باقی‌مانده از دوشنبه کمیسیون‌ها اولویت‌ها را جمع بندی کرده تا مجلس کار عملیاتی خود را آغاز کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول