اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشمندان ایرانی انحصار علومی که در اختیار غربی‌ها بود را شکستند

نجار: کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور در شورای اداری استان فارس با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای نباید تا پایان عمر دولت دهم ناتمام باقی بماند، گفت: امروز کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

نجار: کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی محمد نجار ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: دغدغه رئیس جمهور و دولت خدمت مطلوب به مردم است و در این راستا رضایتمندی مردم برای ما بسیار اهمیت دارد.

وزیر کشور عملکرد استاندار فارس در مدت زمان مدیریتش در این استان را نشان از تلاش و کوشش وی دانست و افزود: پروژه‌های مهم عمرانی و اقدامات قابل قبول صورت گرفته بیانگر عملکرد مطلوب صادق‌عابدین در فارس است.

وی با بیان اینکه در فارس وفاق و همدلی خوبی وجود دارد، بیان کرد: همدلی موجود در فارس باعث شده است تا امور به خوبی پیش رود و ما شاهد توسعه و پیشرفت این استان در حوزه‌های مختلف باشیم.

وزیر کشور برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» را در استان فارس نتیجه وفاق و همدلی مردم، مدیران، نمایندگان مجلس و دولت دانست و تصریح کرد: هر کجا که وفاق و همدلی نباشد به طور قطع امور نیز پیشرفت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد رشد تعالی و توسعه متوازن در کشور هستیم که تمام سعی ما بر این است توسعه متوازن نه تنها در کلان‌شهرها بلکه در جای جای کشور رونق یابد.

نجار با اشاره به توسعه و پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری اظهار داشت: امروز به خود می‌بالیم که توانسته‌ایم در حوزه‌های علم و فناوری به قله‌های توسعه برسیم و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم و رتبه برتر را کسب کنیم.

وی گفت: ترور دانشمندان ایرانی نشان از ضعف و زبونی دشمن دارد و بیان کننده نگرانی آن‌ها از رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور افزود: امروز دروازه‌های علم و دانش توسط دانشمندان جوان ما فتح می‌شود و انحصار بسیاری از علوم که مدت‌ها در اختیار غربی‌ها بود، شکسته شده است.

وزیر کشور با اشاره به افزایش بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا ادامه داد: در شرایطی که در گوشه گوشه ایران اقدامات خوبی صورت می‌گیرد، شاهد بحران شدید اقتصادی در آمریکا و اروپا هستیم که در این راستا آمار بالای خودسوزی و خودکشی در غرب باعث فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود.

وی گفت: موج بیداری اسلامی و اسلام‌خواهی در بسیاری از کشورها با الگوپذیری از جمهوری اسلامی ایران باعث عصبانی‌شدن استکبار جهانی شده و این استکبار در تلاش است از تمام داشته‌های خود علیه ایران استفاده کند.

نجار خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با تبلیغات روانی و اعمال تحریم‌ها سیاه‌نمایی کند که این امر اوج زبونی و ضعف دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمنان کانون خیزش‌های اسلام‌خواهی در کشورها را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و ایران نیز می‌خواهد به غارت و چپاول آن‌ها در منطقه پایان دهد.

وزیر کشور همچنین بیان کرد: اعمال تحریم‌ها از سویی باعث شد جوان‌ها در راستای حل مشکلات تلاش کنند و از سوی دیگر رشد علمی، افزایش تولیدات و ایجاد ظرفیت‌های جدید را به همراه داشت.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 64 درصدی مردم پای صندوق‌های رای خاطرنشان کرد: دشمنان بسیار هزینه کردند که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند اما مردم با حضور گسترده خود سیلی محکمی به دشمن زدند به طوری که آن‌ها هنوز در سکوت خبری به سر می‌برند.

وی در ادامه با یادآوری مجدد اینکه کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، تصریح کرد: امید است در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتوانیم با شناسایی و رفع موانع تولید ضمن افزایش فرآیند تولید فضای کسب و کار را بهبود دهیم.

وزیر کشور افزود: تمام تلاش ما باید در راستای کاهش واردات و افزایش صادرات غیرنفتی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث خشکسالی در فارس و ارتقای تقسیمات کشور در این استان که توسط مجمع نمایندگان فارس مطرح شده بود نیز گفت: این مباحث را پیگیری و در راستای حل مشکلات تلاش می‌کنیم.

نجار اشاره‌ای نیز به امینت این استان کرد و اظهار داشت: امنیت در استان فارس مطلوب است و آمار و ارقام نیز گواه این امر هستند، اما در حوزه احساس امنیت باید بیشتر کار شود.

وی گفت: از آنجا که فارس بر سر راه قرار گرفته و بارانداز یک سری مشکلات از سوی استان‌های هم‌جوار است باید با برنامه دقیق و منظم با جرایم مختلف از جمله مواد مخدر برخورد شود.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت دولت به این استان نیز گفت: با توجه به اینکه سال آخر فعالیت دولت دهم است باید در راستای تکمیل پروژه‌ها تلاش کرد.

وی در پایان تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور نیز بر این است که تا پایان عمر دولت هیچ پروژه‌ای ناتمام باقی نماند.

به گزارش فارس، وزیر کشور پس از شورای اداری فارس از پروژه‌های عمرانی این استان بازدید می‌کند.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول