اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

ظرفیت‌های کشاورزی اردبیل استفاده بهینه نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان اردبیل از دو سوم ظرفیت‌های کشاورزی استفاده بهینه نمی‌شود.

ظرفیت‌های کشاورزی اردبیل استفاده بهینه نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیر، مصطفی افضلی‌فرد در دیدار با اهالی شهر نیر اظهار داشت: اگر از ظرفیت‌های کشاورزی استان به خوبی استفاده کنیم برای 30 هزار نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

وی به رایزنی‌های انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: وزیر در این زمینه نسبت به استفاده بهتر از ظرفیت‌های کشاورزی استان قول مساعد داده است.

افضلی‌فرد با بیان اینکه حدود 530 میلیون متر مکعب آب روزانه به خارج از استان سرریز می‌شود، افزود: عدم مدیریت و هدایت آب در منطقه موجب شده این میزان آب نصیب استان‌های دیگر شود.

منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی کشاورزی استان را به دلیل کمبود آب سخت در مضیقه دانست و ابراز داشت: به دلیل ناتوانی در مهار آب از قسمت عمده ظرفیت‌های کشاورزی محروم شده‌ایم.

وی کاهش فعالیت در بخش کشاورزی را علت اصلی بیکاری جوانان منطقه خواند و گفت: اگر از ظرفیت‌های بخش کشاورزی به خوبی استفاده شود معضل بیکاری در منطقه تا حدودی رفع می‌شود.

افضلی‌فرد در ادامه از تامین نشدن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان انتقاد کرد و افزود: این کودها به موقع در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد و آنها نمی‌توانند به موقع اقدام به کشت کنند که در نتیجه متضرر می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات کشاورزی با نرخ پایین از کشاورزان را موجب ضرر مالی آنها دانست و ابراز داشت: خرید تضمینی در مورد گندم و جو منطقه نیر و استان اردبیل تعریف چندانی ندارد و مبالغ پرداختی در حدی نیست که زمینه سود دهی و سرمایه‌گذاری کشاورزی در آینده با پرداخت اقساط به تعویق افتاده آن را فراهم کند.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهرستان نیر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسبی در بخش گردشگری دارد و به این ظرفیت‌ها باید به صورت ویژه توجه شود.

وی تصریح کرد: اگر به ظرفیت‌های گردشگری نیر توجه شود این منطقه از محرومیت به رشد و بالندگی خواهد رسید.

منتخب مردم نیر در مجلس شورای اسلامی آبگرم‌های نیر و منطقه بولاغلار را از مناطقی دانست که زمینه برای سرمایه‌گذاری در حد ملی را دارد اما همچنان با کم توجهی مسئولان مواجه هستند.

وی با تاکید بر تقویت صنعت توریسم و گردشگری گفت: نمایندگان مجلس به دنبال احیا و تقویت صنعت گردشگری در منطقه نیر هستند.

افضلی‌فرد با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان در منطقه ابراز داشت: تمرکز سرمایه و بهره‌برداری از چشمه‌های آبگرم می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان شود.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول