اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

دلال‌های کم‌سواد گردانندگان اصلی بازار سیاه دارو و درمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: متأسفانه دلال‌هایی با سطح سواد و مدرک پایین گردانندگان اصلی بازار سیاه برای بیماران شده‌اند.

دلال‌های کم‌سواد گردانندگان اصلی بازار سیاه دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علیرضا یعقوبی در جلسه هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده با ابراز تاسف از اینکه برخی از روی جهل و یا از ترس تهدید منافع شخصی خود، سعی دارند اصل طرح پزشک خانواده را مخدوش کنند، اظهار کرد: باید سعی کنیم تا چهره  واقعی طرح  پزشک خانواده را برای مردم معرفی کنیم چراکه 90 درصد هزینه‌های درمان، در طرح پزشک خانواده توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند پوشش خبری هستیم، گفت: باید با تبلیغات گسترده، مردم را نسبت به اجرای این طرح حساس کرد.

یعقوبی از پزشک خانواده به عنوان تعریفی سیستماتیک و درست از ارائه خدمات پزشکی به مردم یاد کرد و افزود: پیش از این خدمات به صورت غیرمتمرکز به مردم ارائه می‌شد و این طرح جزو معدود طرح‌هایی است که منافع هر سه طرف مردم، پزشکان و جامعه را تامین کرده است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی این طرح در بین مردم گفت: اگر این طرح به نحو احسن عملیاتی شود مشکلاتی همچون اخذ تعرفه‌های زیاد توسط بعضی از پزشکان تا حدودی کاسته خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به تجربه موفق کشورهای آمریکایی و اروپایی در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: طرح پزشک خانواده به منظور بومی‌سازی در سه استان کشور به صورت آزمایش به اجرا درآمده است و هم‌اکنون به یک بسته عملیاتی و قابل اجرا تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه بر اساس این طرح خدمات درمانی در دسترس‌تر، کیفی‌تر و ارزان‌تر خواهد بود، گفت: اجرای دقیق و صحیح طرح پزشک خانواده موجب کاهش  بیماری‌های موجود در بدنه بهداشت و سلامت کشور از جمله اخذ تعرفه‌های زیاد، قطع روابط مالی پزشک و بیمار شده و روابط مالی پزشک و بیمار در قالب سیستم بیمه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ رایج پرستش بیماری در کشور گفت: در طرح پزشک خانواده به جای صرف پول برای بیماری، برای تامین سلامت افراد هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مردم تجویز نسخه‌های گران‌قیمت با تعرفه‌های بالای خدماتی را به نوعی نشان از تبحر پزشک می‌دانند، گفت: متاسفانه دلال‌هایی با سطح سواد و مدرک پایین گردانندگان اصلی بازار سیاه برای بیماران شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده، یک تیم پزشکی اعم از پرستار، پزشک عمومی، روانشناس و ماما در نظر گرفته شده است، گفت: در قالب این تیم پزشکی و با اجرای اقدامات پیشگیری از بیماری نه تنها هزینه‌های درمانی بیماران کاهش می‌یابد بلکه از تحمیل هزینه‌های درمانی بر بدنه دولت نیز کاسته می‌شود.

یعقوبی با مقایسه میانگین بیماری در کشور با آمارهای بین‌المللی گفت: متاسفانه آمار ابتلا به بیماری در کشور ما با هیچ کشور پیشرفته‌ای هم‌خوانی ندارد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول