اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین:

فتح فاو توازن سیاسی نظامی دنیا را به نفع ایران برهم زد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری با اشاره به فتح فاو در علمیات والفجر 8 گفت: پیروزی در والفجر 8 و فتح فاو توسط رزمندگان اسلام توازن سیاسی و نظامی دنیا را به نفع ایران برهم زد.

فتح فاو توازن سیاسی نظامی دنیا را به نفع ایران برهم زد

فرج‌الله فصیحی‌رامندی صبح امروز به مناسبت آزادسازی شهر مهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به این که در جنگ تحمیلی ایران مقابل تمام قدرت‌های دنیا ایستاده بود، بیان کرد: همه کشورهای اروپایی تجهیزات نظامی عراق را تامین می‌کردند، تا بتواند ایران را شکست دهد، اما ایران با کمترین تجهیزات نظامی در برابر مجهزترین تجهیزات نظامی آنان مقتدرانه مبارزه کرد و در این جنگ نابرابر به پیروزی رسید.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه شهر مهران در طول جنگ تحمیلی توسط دشمنان بعثی تصرف شده بود، ابراز کرد: رزمندگان اسلام تلاش کردند تا با طراحی نقشه‌ای دقیق بتوانند این شهر را از تصرف دشمنان آزاد سازند.

فصیحی‌رامندی با اشاره به اینکه فاو در تصرف دشمن بعثی بود، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 با مبارزه علیه ارتش عراق توانستند، این شهر را فتح کنند و با این پیروزی ضربه سختی به دشمنان زنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیروزی فاو توسط رزمندگان اسلام موجب شد، توازن سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد، یادآور شد: با تصرف فاو ارتش عراق برای انتقام به ایران حمله کرد و توانست شهر مهران و برخی از ارتفاعات منطقه را تصرف کند.

دشمنان در عملیات والفجر 8 شکست سختی خوردند

وی بیان کرد: دشمنان بعثی که در عملیات والفجر 8 شکست سختی خورده بودند، بسیار تلاش می‌کردند تا فاو را دوباره تصرف کند، بر این اساس با تبلیغات گسترده‌ای سعی می‌کرد، تصرف شهر مهران را با پیروزی فاو توسط رزمندگان اسلام یکسان جلوه دهد.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: ارتش عراق برای اینکه شهر فاو را از ایران پس بگیرد، به این کشور اعلام کرد که با عقب‌نشینی جمهوری اسلامی ایران از فاو دوباره شهر مهران را به آنان بازپس می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فاو شهر بزرگی، حساس و مهم ایران بود و شهر مهران نسبت به فاو کوچک بود، اظهار کرد: دشمنان بعثی که در عملیات والفجر 8 با عقب‌نشینی از شهر فاو این شهر را به ایرانیان داده بودند، بسیار سعی می‌کردند با طراحی نقشه و توطئه‌هایی فاو را دوباره تصرف کند.

فصیحی‌رامندی گفت: پس از تصرف مهران توسط دشمن فرماندهی سپاه پاسداران ایران برنامه‌ریزی دقیق برای متوقف کردن دشمن و آزادسازی شهر مهران انجام داد که پس از طراحی نقشه دقیق رزمندگان اسلام در عملیات کربلای یک این شهر را آزاد کردند.

با رشادت رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 1 شهر مهران آزاد شد

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: رزمندگان اسلام با مبارزه شجاعانه در عملیات کربلای 1 موفق شدند، شهر مهران را از تصرف دشمن آزاد کنند و با این آزادسازی ضربه سختی به دشمنان بزنند.

فصیحی‌رامندی اظهار کرد: رزمندگان اسلام با مبارزه شجاعانه علیه دشمن بعثی توانستند شهر مهران را از تصرف آنان آزاد کنند و با آزادسازی این شهر به طور مداوم از آن محافظت کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمنان بعثی از موفقیت رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 1 بسیار عصبانی بودند و تلاش‌های بسیاری برای تصرف دوباره آن کردند، ابراز کرد: رزمندگان اسلام با حفاظت نظامی از این شهر دیگر به دشمنان اجازه تصرف آن را ندادند و شهر مهران برای همیشه در تصرف ایران ماند.

فصیحی‌رامندی با اشاره به اینکه تصرف شهر مهران در طول جنگ تحمیلی سه بار بین عراق و ایران دست به‌دست شد، بیان کرد: رزمندگان اسلام در آزادسازی شهر مهران تعداد بسیاری از نیروهای بعثی را اسیر کردند و همچنین تعدادی از رزمندگان اسلام در آزادسازی این شهر شهید شدند.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: آنان با موفقیت در عملیات کربلای 1 توانستند، شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده‌های دهلران و مهران، ارتفاعات حساس قلاویزان و حمرین و نیز پاسگاه‌های مرزی را آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر مهران از 20 هزار جمعیت برخوردار بود، ابراز کرد: این شهر خط اتصال شهرهای جنوب به غرب اهواز و همچنین خط ارتباطی بین شهرهای کشور بود که بر این اساس تصرف آن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول