اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

بصیرت سیاسی برای تمام جامعه ضروری است/ ایران دستاورد‌های خود را مدیون بصیرت سیاسی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: بصیرت سیاسی برای تمام جامعه ضروری است و دستاورد‌های نوین ایران در پرتو وجود بصیرت سیاسی محقق شده است.

بصیرت سیاسی برای تمام جامعه ضروری است/ ایران دستاورد‌های خود را مدیون بصیرت سیاسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مراکز آموزش علمی  ـ کاربردی اصفهان اظهار داشت: 9 دی ماه نمادی از بصیرت سیاسی بوده و بصیرت سیاسی جامعه دینی ایران الهام‌بخش شده است.
وی به ضرورت توجه به آموزش مهارتی به افراد اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی و فعالیت مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در سطح اصفهان ابتکاری نوین و از نیاز‌های جامعه امروز است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از آسیب‌های تاریخی در سطح شهر وجود دارد که تمام مردم از آن رنج می‌برند، اضافه کرد: نبود یک عنصر خلاق و برنامه‌ریز در تمام فعالیت‌های صورت گرفته در طی 50 سال گذشته از این موارد محسوب می‌شود.
وی به مشکل آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر میزان و آمار آلودگی هوای اصفهان بسیار بالا است و اگر این موضوع در شب گذشته اطلاع داده شده بود، تعطیلی اصفهان قطعی بود.
اسماعیلی با بیان اینکه انبوهی از مواد آسیب‌زا به سلامتی مردم در هوای شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: در شعاع 50 کیلومتری اصفهان تمامی صنایع آلاینده متمرکز شده‌اند و این موضوع سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود.
وی ادامه داد: برخی از حوزه‌های شهری دل خود را به عوارض آلایندگی خوش کرده‌اند اما میزان آلودگی هوای اصفهان با سلامت مردم در تعارض قرار دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات موجود در این زمینه به عدم برنامه‌ریزی مناسب برای این موضوع در گذشته باز می‌گردد، تصریح کرد: نبود عنصر خلاق، عدم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه و نبود آمایش سرزمینی برای استقرار صنایع در استان در طول سال‌های گذشته سبب این موضوع شده است.
وی با بیان اینکه امروز حجم بالایی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای اشتغال خود از دولت متوقع هستند، افزود: امروزه در راستای جذب دولتی خروجی‌ها بیشتر از ورودی‌ها بوده و اغلب پست‌های مصوب بین 20 تا 30 درصد دستگاه‌های دولتی خالی مانده است. 
اسماعیلی با اشاره به اینکه کاهش نیروی انسانی از سیاست‌های دولت است، گفت: دولت در سال گذشته در اصفهان 162 هزار شغل ایجاد کرده است اما بسیاری از مردم و مسئولان این موضوع را باور نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: در گذشته نگاه برنامه‌ریز و فعال در این زمینه وجود نداشته و امروز کشور با حجم بالایی از افراد با مدارک و مدارج علمی مواجه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از بزرگ‌ترین شهر‌های صنعتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سطح استان 83 شهرک صنعتی وجود دارد و این شهرک‌ها برای فعالیت خود با کمبود متخصص و نیروی مهارت دیده مواجه هستند.
وی با بیان اینکه نگاه دولت به سوی ارائه آموزش‌های مهارتی حرکت کرده است، اضافه کرد: آموزش‌ها باید با ظرفیت‌ها، موقعیت جغرافیایی و نیاز‌های موجود در سطح شهر به مردم ارائه شود و نیاز‌سنجی در این زمینه به میزان بسیار ضرورت دارد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه این فعالیت باید متناسب با نیاز‌های موجود در شهرستان‌ها پی‌ریزی شود، تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی امروز در این زمینه قدم برداشته است آموزش‌ها باید مبتنی بر نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود در سطح شهر باشد و مدیریت استان به صورت کامل از این موضوع حمایت می‌کند.
وی به وظیفه دستگاه‌های اجرایی در راستای این موضوع اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها باید نیاز‌مند‌های خود را به مدیریت استان منعکس کنند و مدیریت استان نباید مشکلات و مسائل موجود در این زمینه را از تریبون بشنود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تاکید کرد: بصیرت سیاسی برای تمام جامعه ضروری است و دستاورد‌های نوین ایران در پرتو وجود بصیرت سیاسی محقق شده است.
وی ادامه داد: جامعه در کنار تمام فعالیت‌های خود به فهم و بصیرت سیاسی نیاز دارد و اصفهان با وجود دارا بودن 8هزار واحد صنعتی رتبه نخست صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول