اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان تأکید کرد

لزوم آسیب‌شناسی پدیده شوم خودکشی در جامعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: یکی از آسیب‌های بزرگ آخرالزمان، پدیده شوم خودکشی است که باید همه دستگاه‌ها و مردم آسیب‌شناسی آن را در دستور کار قرار دهند.

لزوم آسیب‌شناسی پدیده شوم خودکشی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به یکی از معضلات جامعه کنونی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ آخر‌الزمان و یکی از فتنه‌های شوم و خطرناک جامعه کنونی سوغات شوم خودکشی است که از اروپا و آمریکا وارد کشور ما شده است.

وی با اشاره به الگوگیری چشم‌بسته جوانان از کشورهای غربی، افزود: وقتی جوانان از همه ابزار و آلات غربی‌ها استفاده می‌کنند، باید به فکر عقوبت و تب و لرز آن نیز باشند.

امام جمعه همدان بر لزوم حمایت همه‌جانبه از فرزندان این مرز و بوم تأکید کرد و گفت: ما مسلمانان جزو بی‌تفاوت‌ها نیستیم و واجبات را سبک نمی‌شماریم و در این راستا هم دانشگاه‌ها و هم آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها باید حمایت خود از جوانان در عدم گرایش به بزهکاری و خودکشی را اعلام کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را بر همگان واجب دانست و گفت: همه ادارات، مدیران و حتی مردم باید در گرایش جوانان به معروفات دینی تلاش کنند و این یک وظیفه‌ای همگانی است.

طه‌محمدی با اشاره به اقدامات دولت مبنی بر ایجاد راه و عمران و آبادی کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت به امر آبادانی کشور برای ایجاد رفاه مردم توجه زیادی دارد باید برای جلوگیری از خودکشی که در جامعه نعره می‌کشد نیز توجه شود.

وی با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: هرکس مسلمانی را بی‌جهت بکشد، فکر نکند که یک نفر را کشته است، بلکه عقوبت آن به قدری زیاد است که گویی تمام بشریت را به قتل رسانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان دین و ایمان را در عدم گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید در بدنه جامعه این امر تزریق شود که صبر در مشکلات موجب حل آن می‌شود و این در مکتب ما با الگوگیری از ائمه اطهار(ع) نمود دارد.

وی در ادامه از دستگاه‌های مختلف به دلیل برپایی نماز جماعت در 20 پارک شهر همدان قدردانی کرد و افزود: برگزاری نماز جماعت در مکان‌های عمومی بهترین امر به معروف است که در کاهش بی‌حجابی و بزه‌های جامعه نیز تأثیرگذار است.

طه‌محمدی به میلاد حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرد و یادآور شد: در چند وقت اخیر برگزاری مراسم برای شهادت ائمه اطهار(ع) از ولادت‌ها و اعیاد پررنگ‌تر شده است در صورتی که باید به برگزاری جشن‌ها و مراسم اعیاد مذهبی نیز دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: با توجه به ظهور فرقه‌های جدید شیطان‌پرستی، عرفان‌های کاذب و ساختگی باید به برگزاری جشن باشکوه در همه اعیاد به ویژه اعیاد غدیر و نیمه شعبان اهتمام بیشتری داشته باشیم و متوجه باشیم جشنی نظیر نیمه شعبان خاری در چشم دشمنان است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم راجع به اصل مهدویت کار کنیم چراکه مهدویت در آخرالزمان اهمیت بالایی دارد و اگر به خوبی به آن نپردازیم، دین نیز ضربه می‌بیند.

وی در پایان سخنانش بر لزوم شناخت امام زمان(عج) تأکید کرد و ابراز داشت: هر مسلمانی در حق حجت خدا، امام زمان شناخت نداشته باشد، مشرک مرده است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول