اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط خبر داد

دریافت 150 مقاله در زمینه خودکشی و عوامل آن

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش کشوری بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط گفت: تاکنون 150 عنوان مقاله به دبیرخانه نخستین همایش سراسری بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط در استان زنجان ارسال شده است.

دریافت 150 مقاله در زمینه خودکشی و عوامل آن
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل قریشی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی نخستین همایش سراسری بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط اظهار داشت: با توجه به تعداد مقالات ارسال شده استقبال بسیار خوبی از این همایش صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برخی از مقالات تاثیرگذار که مطالب و اطلاعات جدید و قابل استفاده دارند در کنگره بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط به صورت گفتاری ارائه می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود 30 مقاله به صورت بیانی یا گفتاری ارائه می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به سخنرانی اساتید برجسته و صاحب‌نظر کشور در زمینه روانپزشکی و روانشناسی در همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط با آن اشاره کرد و افزود: این همایش از ساعت 8.30 تا 13.30 ظهر و 14.30 تا 16.30 به مدت سه روز در زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط محورهای منحصر به فردی ندارد، تصریح کرد: محورهای همه‌گیر شناسی، بررسی ریز فاکتورها و عوامل حفاظت‌کننده خودکشی، جنبه‌های قانونی خودکشی، پرداختن به امور فرهنگی و مذهبی، خودکشی و نوجوانان، خودکشی و رسانه، خودکشی و امنیت، خودکشی و بیماری‌های جسمی، خودکشی و اختلالات روانپزشکی، خودکشی و اعتیاد و خودکشی و هنر و ادبیات از جمله محورهای این همایش عنوان شده است.
قریشی با اشاره به اینکه بیشتر خودکشی‌های صورت گرفته ناشی از اختلالات روانی در افراد است، ادامه داد: همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط گامی در پیشگیری از این آسیب محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدام به خودکشی در فکر 50 تا 75 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس آمارها 10 تا 15 درصد افراد افسرده اقدام به خودکشی می‌کنند.
دبیر علمی همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط با اشاره به اینکه بیماری انسان را از فرایندهای معقولانه بازمی‌‌دارد و انسان به منظور رها شدن از دردها اقدام به خودکشی می‌کند، ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعقل نرمال انسان بر وی حاکم نیست.
وی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، سایکوتیک‌ها، افسردگی‌های عمیق و اساسی، بیماران شخصیتی و ضد اجتماعی، سوء مصرف‌ها (الکلی‌ها)، برخی از بیماری‌های عمیق جسمی و انطباق اختلالی (عواطف نوجوانی) را از جمله مستعدان اقدام به خودکشی برشمرد و گفت: آمار نوجوانانی که به دلایل عاطفی اقدام به خودکشی می‌کنند، زیادتر است.
قریشی از جمله اهداف برگزاری همایش بررسی خودکشی و رفتارهای مرتبط را اطلاع‌رسانی در این زمینه دانست و افزود: آموزش عموم مردم در این راستا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول