اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون شنا در گفت و گو با فارس:

فدارسیون شنا از مهر امسال در رشته شنا دانشجو پذیرش می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از دریافت مجوز یک مرکز تخصصی جامع علمی، کاربردی در رشته شنا خبر داد و گفت: از مهر ماه امسال نخستین گروه دانشجویان رشته شنا در مقطع کاردانی جذب این مرکز می‌شوند.

فدارسیون شنا از مهر امسال در رشته شنا دانشجو پذیرش می‌کند

برانوش نیک‌بین روز گذشته در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر برنامه‌ریزی و نگاه توسعه‌ای به این رشته ورزشی و داشتن برنامه پنج ساله اظهار داشت: نگاه دولت به ورزش در کشور به شکلی است که حداقل امکانات ورزشی را برای نقاط مختلف کشور فراهم کند.

وی با اعلام اینکه برای راه‌اندازی استخر در نقاط مختلف از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، افزود: استخرهای خصوصی بسیاری در کشور احداث شده است و می‌توان با اعطای تسهیلات زمینه جذب و حضور فعال بخش خصوصی در این رشته را فراهم کرد.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور مناسب‌ترین راه مدیریت هیئتی ورزشی را استفاده از بهترین‌های آن رشته در کنار هم با حفظ وحدت و همدلی دانست و گفت: باید از تجربه و دانش قهرمانان، پیشکسوتان و داوران و مربیان استفاده بیشتری انجام شود.

نیک‌بین خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به رشته شنا شد و بیان داشت: انسان باید از سن خردسالی با آب آشنا شود تا با افزایش سن دیگر هراسی از شنا کردن و آب نداشته باشد و در این بین خانواده‌ها نقش زیادی در تشویق و ترغیب فرزندان دارند.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی  قهرمانان کشور در این رشته ابراز داشت: شناگران ما 30 تا 40 کیلومتر را شنا می‌کنند و این در حالی است که قهرمان المپیک حداقل یک هزار و 500 کیلومتر را شنا می‌کند تا عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، شناگران ما باید تمرینات خود را افزایش دهند و با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

نیک‌بین تصریح کرد: در این زمینه فدراسیون با اعمال سیاست‌هایی در نظر دارد تا با حمایت از استعدادهای کشور در هر منطقه، ورزشکارانی را که توانایی بهبود رکوردهای ملی را دارند، حمایت کرده و با اهدا جوایزی از آنها برای شرکت در اردوها و تمرینات تیم ملی دعوت کند.

وی از دریافت مجوز یک مرکز تخصصی جامع علمی، کاربردی در رشته شنا خبر داد و اذعان داشت: از مهر ماه امسال نخستین گروه دانشجویان رشته شنا در مقطع کاردانی جذب این مرکز می‌شوند.

نیک‌بین افزود: این مراکز علمی و کاربردی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، زنجان، اصفهان، شیراز و گیلان راه‌اندازی می‌شوند.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی با اشاره به جایگاه پنجم شنای کرمان در کشور خاطرنشان کرد: استان کرمان از گذشته تا به امروز در شنا فعال بوده و حرف بسیاری برای گفتن در این رشته ورزشی دارد.

نیک‌بین با انتقاد از عدم وجود یک استخر استاندارد 50 متری در استان کرمان گفت: گمان نمی‌کردیم با این کمبود بزرگ استان کرمان بتواند رشد خوبی داشته باشد.

وی خواستار پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، مسئولان استان و همچنین فدراسیون برای رفع این معضل شد و افزود: امیدوارم بتوانیم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث یک استخر استاندارد در کرمان باشیم.

نیک‌بین گفت: کرمان باید در لیگ واترپلو کشور نماینده داشته باشد، حتی اگر این تیم یک یا دو سال زنگ تفریح سایر تیم‌ها باشد، زیرا حضور در لیگ به معنی آشنایی کامل با آخرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های واترپلو جهان است.

وی ابراز داشت: آمادگی واگذاری میزبانی دوره‌های بین‌المللی و همچنین کلاس‌های آموزشی مربیان و داوران در دو بخش بانوان و مردان به کرمان را داریم، ضمن اینکه تا یک ماه و نیم  آینده گواهینامه افرادی که از سه سال پیش تاکنون در دوره‌های آموزشی زیر نظر فدراسیون شرکت کرده‌اند، صادر می‌شود.

نیک‌بین با تأکید بر توسعه ورزش شنا در بعد قهرمانی افزود: ورزش شنا در بازی‌های آسیایی و المپیک 138 مدال دارد که می‌توانیم با پرداختن به این رشته رتبه ایران را در آسیا و جهان ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول