اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

آثار مهدوی مطابق با نیازهای روز تدوین شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نیازسنجی و به روز بودن در عرصه تدوین آثار مهدویت از اصولی است که محققان و مراکز پژوهشی باید به آن توجه کنند.

آثار مهدوی مطابق با نیازهای روز تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا امروز در نخستین همایش دوسالانه کتاب مهدویت در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی با اشاره به ضرورت‌های توجه به عرصه مهدویت در جامعه امروز اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی از یک سو با گسترش گرایش به معنویت در جامعه و از سوی دیگر با افزایش سرمایه‌گذاری دشمن برای ایجاد آسیب‌های اعتقادی در جامعه شیعی مواجه شدیم و در چنین شرایطی ضرورت پرداختن به مباحث مهدوی مورد توجه دلسوزان قرار گرفت.

وی افزود: نیازهای عصر امروز ضرورت تالیف آثار مؤثر را در زمینه معارف مهدوی دو چندان کرده است که این آثار باید جنبه‌های مختلف فرهنگ انتظار را با قلم شیوا و متناسب با نیازهای روز جامعه تبیین کنند و شبهه‌های مطرح شده در این زمینه را پاسخگو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت کار علمی مستدل در زمینه مهدویت ادامه داد: اگر کارهای عالمانه در این زمینه صورت نگیرد، عرصه برای ایجاد شبهات و ترویج خرافات باز می‌شود.

وی گفت: کارهای غیرعالمانه و غیر مستند جامعه را از حالت حقیقی انتظار دور می‌کند و زمینه را برای مدعیان دروغین و دجال فراهم می‌کند.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیت‌های دینی و پژوهشی مراکز علمی حوزه و دانشگاه استفاده شود تا بتوان با یک برنامه‌ریزی مناسب به تمام نیازها پاسخ گفت.

وی عنوان داشت: مسئله نیازسنجی برای تولید آثار مهدوی با توجه به گستردگی عرصه‌های این موضوع، یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد تا اولویت‌ها در این زمینه درست محاسبه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تولید آثار مهدوی با توجه به ابعاد جهانی آن باید بر اساس نیازهای روز جامعه صورت گیرد و شبهات مطرح شده باید به جا و به موقع پاسخ داده شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این سیاست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با توجه به تجمع مراکز علمی و پژوهشی در حوزه مهدویت در قم، اقدام به برگزاری دوسالانه کتاب مهدویت در این استان کرده است.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اهداف این همایش گفت: در این همایش تلاش می‌کنیم تا علاوه بر شناسایی و تبلیغ آثار مفید در زمینه مهدویت، زمینه گرایش و توجه محققان به این مقوله را فراهم کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول