اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

خراسان رضوی بالاترین میزان شکایات استان‌های کشور را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: استان خراسان‌رضوی در زمینه ورودی شکایات وارده به دیوان عدالت اداری رتبه نخست را در میان کل استان‌های کشور دارا است.

خراسان رضوی بالاترین میزان شکایات استان‌های کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: کار در تمام حوزه‌های قوه قضایی بسیار سنگین است و این امر در دیوان عدالت اداری به لحاظ حجم شکایات و رسیدگی به آنها و همچنین اهمیت یک سر شکایات که دولت می‌باشد، از اهمیت و حساسیت وی‍ژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها، حضور مردم در دیوان عدالت اداری در تهران ضرورتی ندارد و مردم به راحتی می‌توانند به شعب دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها مراجعه کرده و اطمینان داشته باشند که نیازی به مراجعه به تهران و معطلی برای رسیدگی به امور خود ندارند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در ارتباط با روال کار در این دیوان خاطرنشان کرد: روال کار در دیوان عدالت اداری به ویژه در چند سال اخیر با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین روز به نحوی برنامه ریزی شده است که ضرورت مراجعه حضوری به دیوان کاهش یافته و کار به صورت سیستمی و با استفاده از داده‌هایی که به سیستم‌ها داده شده است انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارها در دیوان عدالت اداری بر اساس قانون در چند بخش انجام می‌شود، ادامه داد: شکایاتی که مردم از دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی دارند و تصمیماتی که دولت نسبت به اشخاص می‌گیرد و همچنین مسائل مربوط به مصوبات دولت و کمیسیون‌ها که بسته به نوع شکایت در شعب یا مرکز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد از جمله بخش‌های انجام کار در دیوان عدالت اداری است.

منتظری در ارتباط با آمار حجم شکایات ورودی استان خراسان‌رضوی به دیوان عدالت اداری اظهار داشت: با توجه به دقیق بودن آمار این سازمان، خراسان رضوی در سال‌های اخیر با افزایش حجم شکایات ورودی مواجه است.

وی ادامه داد: میانگین ورودی شکایات کل کشور در سال گذشته در حدود 10 تا 13 درصد بوده است که این آمار در استان خراسان‌رضوی در همین زمان برابر با 22 درصد است و در سه ماهه اول سال جاری نیز با افزایش چشمگیری به 30 درصد رسیده است که جای نگرانی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: در همین راستا دستگاه‌های ذی‌ربط باید وارد عمل شوند و آسیب شناسی کنند تا ریشه این مسئله را شناسایی و در مسیر حل کردن آن گام بردارند و امید می‌رود که افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان‌رضوی موجبات افزایش میزان ورودی را فراهم نکند.

وی با بیان اینکه باید با ایجاد تعامل میان دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی میزان شکایات و مراجعات کاهش یابد، ادامه داد: چنانچه مسئولان امر و دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام ویژه‌ای به کاهش میزان شکایات داشته و تعاملات و مطالعات بیشتری داشته باشند، می‌توانند تا حد زیادی از افزایش میزان شکایات ممانعت به عمل بیاورند.

منتظری حجم کل شکایات وارده به دیوان عالی عدالت اداری کشور را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته مجموعه وارده‌های ما به 110 هزار پرونده رسید که این تعداد باید میان 33 شعبه دیوان تقسیم می‌شدند و این آمار خود نشان از سنگینی بار شعب دیوان عدالت اداری دارد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شریعتی رئیس دادگستری استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی پس از استان تهران از نظر جمعیت و وسعت جغرافیایی و همچنین پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری در مقام اول قرار دارد.

رئیس دادگستری استان خراسان‌رضوی ادامه داد: افتتاح نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان رضوی برکات زیادی را برای این استان به همراه دارد و موجب کاهش مشکلات مردم برای ارائه شکایات به دیوان عدالت اداری در تهران و صرف زمان و هزینه آنان می‌شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول