اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 2 ماه دیگر

قانون جدید دیوان عدالت اداری ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری از بررسی قانون جدید دیوان عدالت اداری در مجلس تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: قانون جدید تا دو ماه دیگر ابلاغ می‌شود.

قانون جدید دیوان عدالت اداری ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد اظهار کرد: حدود 29 سال است که از عمر دیوان عدالت اداری در کشور می‌گذرد و در این مدت فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه قانون دیوان عدالت اداری چندبار تغییر کرده و رو به تکامل بوده است افزود: سال گذشته قانون دیوان عدالت اداری تصویب شده و تغییر اساسی پیدا کرده است.

به گفته منتظری قانون دیوان عدالت اداری به دلیل دو اختلافی که بین مجلس و شورای نگهبان پیش آمده، در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود و شاید تا دو ماه دیگر مجمع در مورد آن تصمیم بگیرد و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه قانون دیوان عدالت اداری پس از ابلاغ اطلاع‌رسانی می‌شود بیان کرد: تمام مردم و مسئولان با قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از انتشار آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری به ایجاد دفاتر این نهاد در مراکز استان‌ها در قانون برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: چهارمین دفتر استانی دیوان عدالت اداری امروز در شهر رشت افتتاح شد.

منتظری ایجاد دفاتر استانی دیوان عدالت اداری را سبب سهولت دسترسی مردم به خدمات دیوان عدالت اداری عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 50 دستگاه اجرایی کشور با دیوان عدالت اداری ارتباط دارند.

وی مرجع رسیدگی شکایت از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را دیوان عدالت اداری خواند و اذعان کرد: قوانینی که در بعضی از مراکز تصمیم‌گیری تصویب می‌شود در دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به رد حدود 45 درصد شکایت‌ها به دیوان اظهار کرد: تمام شکایت‌ها قابل پیگیری نیست.

وی ادامه داد: تمام شکایت‌ها، رسیدگی به لایحه و دادخواست تقدیمی به طرف شکایت فرستاده می‌شود و یک نسخه نیز در دیوان می‌ماند.

منتظری خواستار بررسی شکایت‌ها ظرف مدت یک ماه از طرف واحد حقوقی دستگاه‌ها شد و تصریح کرد: لایحه دفاعیه دستگاه‌ها از استحکام کامل حقوقی برخوردار نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری بر تقویت بخش حقوقی سازمان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: دفاع قوی از حقوق بیت‌المال جزو نخستین وظایف مدیران است.

 

شکایت‌ها در قانون جدید عدالت اداری قابل تجدید نظر است

وی با بیان اینکه شکایت‌ها در قانون جدید دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظر است ابراز کرد: قانون‌گرایی و التزام به قانون باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

منتظری پایبندی به قانون و در مرز قانون حرکت کردن را از وظایف مسئولان نامید و بیان کرد: پایبند نبودن به قانون مفاسد بسیاری را به دنبال دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری این نهاد را برای دستگاه‌ها شاخص دانست و گفت: آسیب قانون‌شکنی دستگاه‌ها در دیوان عدالت اداری مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های اجرایی و دیوان عدالت اداری اذعان کرد: مسائل باید در استان‌ها آسیب‌شناسی شده و پس از آن آسیب‌زدایی شود.

منتظری به پایش انسان‌ها از درون اشاره کرد و افزود: اگر پایش درونی بر انسان‌ها حاکم باشد بسیاری از آسیب‌ها از بین می‌رود.

رئیس دیوان عدالت اداری قدرت بدون پایش درونی را فسادآور توصیف کرد و یادآور شد: انتقادپذیری مسئولان ضعیف است و مدیران باید روحیه انتقادپذیری داشته باشند.

وی قرار گرفتن دیوان عدالت اداری خارج از قوه مجریه را از افتخارهای نظام اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول