اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوران جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا خبر داد

جشنواره دست‌های کوچک دعا محفلی برای انتقال دغدغه‌های کودکان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوران هفتمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا گفت: دست‌های کوچک دعا در حوزه کودک و نوجوان جشنواره متفاوتی است که نکته بارز آن ایجاد محفلی مناسب برای انتقال دغدغه‌های ذهنی و درد و دل‌های کودکان است.

جشنواره دست‌های کوچک دعا محفلی برای انتقال دغدغه‌های کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی،  سید قاسم ناظمی افزود: تمام بچه‌های دنیا روحی متعال دارند که یکی از ابزارهایی که می‌تواند این روحیه را هرچه بیشتر متبلور کند، ادبیات و هنر است.

وی اظهار کرد: اگر موضوع خاصی به کودکان دیکته نشود و اجازه دهند قشر کودک و نوجوان دغدغه‌های درونی خود را عرضه کنند، علاوه بر اینکه آنها را در فضایی رقابتی قرار می‌دهد و در ماحصل آن کودکان به نوشتن و ادبیات علاقه‌مند می‌شوند، منجر به خلق و تولید آثاری می‌شود که توسط بسیاری از پژوهشگران و اصحاب ادبیات قابل بررسی خواهد بود.

ناظمی تصریح کرد: امسال که داوری بخشی از آثار این جشنواره را عهده‌دار بودم، با دیدن بعضی دعاها پیشنهاد دادم این آثار در اختیار یک جامعه‌شناس قرار گیرد چراکه به این طریق می‌تواند خروجی‌های متفاوتی از خود بر جای گذارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما توجه پژوهش‌گرایانه به آثاری از این دست چشمگیر نیست و در نگاهی دیگر، رغبت‌های فردی به این سو سوق پیدا نمی‌کند.

ناظمی تاکید کرد: در تجربیات شخصی خود شاهد بوده‌ام که با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست و چنین اتفاقات کوچکی، کودکان آن دوران با نگاهی دیگر با دنیا آشنا شدند و امروز چه تعداد شاعران و نویسندگان بی‌شماری که از دل همین جشنواره‌ها به چهره‌هایی صاحب‌نام تبدیل شده‌اند.

به گفته وی برپایی جشنواره دست‌های کوچک دعا در تبریز اتفاق مبارکی است که اگرچه می‌توان بیش از این نیز آن را گسترش داد ولی در همین سبک و اندازه هم بسیار قابل توجه است.

ناظمی با اشاره به ارسال 100 هزار دعا به دبیرخانه هفتمین جشنواره دست‌های کوچک دعا که رقمی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: در جامعه ما همه و به‌خصوص کودکان با دعا ارتباط تنگاتنگی دارند و این برقراری ارتباط امری طبیعی است که وقتی در قالب یک جشنواره قرار می‌گیرد مسلماً همین نکته می‌تواند استقبال از چنین جشنواره‌ای را تضمین کند.

هفتمین جشنواره دست‌های کوچک دعا با مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، شبکه دو سیما، شبکه قرآن سیما، سازمان بسیج هنرمندان استان و اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان استان برپا می‌شود.

هفتمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا به منظور انتخاب بهترین دعای کودکان ایرانی 10 تیرماه در محل مجتمع پتروشیمی تبریز به همت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول