اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان تأکید کرد

شناسایی استعداد جوانان آینده روشن کشور را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: باید استعدادها و توانایی‌ جوانان شناسایی شود تا بتوانند آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم بزنند.

شناسایی استعداد جوانان آینده روشن کشور را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا صبح امروز در جمع مشاوران جوان ادارات این شهرستان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانان در تاریخ نقش بسیار پررنگی را داشته‌اند.

وی افزود: از جمله در ماجرای حضرت ابراهیم وقتی کفار جستجو کردند که چه کسی بت‌ها را شکسته است به جوانی به نام ابراهیم رسیدند و در مورد اصحاب کهف هم آمده است، جوانانی بودند که ایمان به پروردگار آوردند و خداوند به هدایت آنان اقدام کرد پس خداوند به جوانانی که در راه توحید قدم گذاشتند عنایت خاصی داشته است.

صالح‌نیا تصریح کرد: در تاریخ نخستین گروهی که به انبیا پاسخ مثبت دادند و به آنان ایمان آوردند و حاضر شدند جان خود را در راه اهداف فدا کنند، جوانان بودند و نخستین گروهی که با پیامبران مخالفت کردند افراد مسن به تبعیت از پدران خویش بودند.

وی بیان داشت: در تاریخ آمده است که هم پیامبر گرامی اسلام (ص) و هم حضرت علی (ع) به جوانان بهای بسیاری می‌دادند به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) اسامه را که از جوانان پر شور و جنگی بود در آخرین روزهای عمر خود فرمانده سپاه قرار داد.

امام جمعه کوهبنان گفت: به منظور ارج نهادن به جوانان، امام علی (ع) اکثریت استانداران خود را از بین جوانان مؤمن و متعهد انتخاب می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نیز بیشترین کسانی که به ندای حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در برابر حکومت ستمشاهی به مبارزه پرداختند و سبب پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند، جوانان بودند.

صالح‌نیا ابراز داشت: همچنین در زمان انقلاب و دفاع مقدس جوانان بسیاری در راه اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: در آماری که چند سال پیش منتشر شد، سن افرادی که در دانش هسته‌ای فعالیت می‌کنند را 27 سال اعلام کردند که در واقع فصل جوانی انسان است و در زمان ظهور امام عصر (عج) نیز بیشترین یاران آن حضرت را جوانان تشکیل خواهند داد.

صالح‌نیا گفت: باید استعدادها و نیروهای جوانان شناسایی شوند تا بتوانند آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم بزنند و اگر هر جوانی در زمینه‌ای که استعداد دارد، فعالیت کند بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول