اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت اعلام کرد

توجه ویژه به رعایت حقوق متهمان در اجرای قانون

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: متهمان حتی اراذل و اوباش و قاتلان از شئونات انسانی برخوردار بوده و علاوه بر برخورد قانونی و قاطع، حقوق انسانی و اسلامی آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

توجه ویژه به رعایت حقوق متهمان در اجرای قانون

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به رعایت حقوق شهروندی به ویژه در زمینه متهمان تحت نظر اظهار داشت: در راستای رعایت حقوق شهروندی جلسه‌های متعددی با نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین در مراسم‌های متعدد از جمله مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی به صورت مستمر وظایف قانونی مأموران به آنها گوشزد و عواقب و مجازات اقدامات خلاف قانون تذکر داده شده است.

رستمی تصریح کرد: از مأموران نیز درخواست شده است تا در اجرای وظایف قانونی خود در راستای امنیت و نظم در شهرستان جیرفت قاطع و پیگیر بوده و متخلفان امنیت را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دهند.

وی ابراز داشت: اما همواره تأکید شده است که متهمان حتی اراذل و اوباش و قاتلان از شئونات انسانی برخوردار بوده و علاوه بر برخورد قانونی و قاطع کاملا حقوق انسانی و اسلامی آن‌ها مد نظر قرار گیرد.

رستمی عنوان کرد: به همین دلیل اخیرا در راستای نظارت و رعایت حقوق شهروندان، مهدی زحمتکش معاون دادستان به عنوان قاضی ویژه این امر تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: وی باید در نوبت‌های متعدد و به نحو سرزده از مراجع انتظامی بازدید و مشکلات و نقض احتمالی حقوق متهمان را گزارش کند.

رستمی بیان داشت: قاضی نظارت بر حقوق شهروندی نیز پس از انتصاب از مراجع انتظامی بازدید و همچنین به نحو سرزده از بازداشتگاه‌های متعدد سرکشی کرده است.

وی اذعان داشت: در این سرکشی پس از سئوال از متهمان در زمینه برخورد نیروی انتظامی در مدت زیر نظر بودن در این مرکز و رعایت حقوق شهروندی، آنها هیچ شکوائیه‌ای نداشته و ابراز رضایت کرده‌اند.

رستمی خاطرنشان کرد: حسب این گزارش متهمان در مدت زیر نظر بودن مورد آزار و اذیتی قرار نگرفته، نیازهای آنها به موقع برطرف شده و حتی امکانات لازم برای انجام فرائض دینی در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی گفت: در همین راستا به موقع پرونده‌های آنها در نزد مقامات قضایی قرار گرفته و دستورات قضایی لازم قبل از اتمام مدت زیر نظر بودن آنها صادر شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول