اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

رعایت قانون پیش شرط تحقق عدالت است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: چنانچه در جامعه به دنبال عدالت هستیم، باید قانون‌‌مداری را نهادینه کنیم.

رعایت قانون پیش شرط تحقق عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد‌ در جمع کارشناسان حقوقی بانک‌ها اظهار داشت: قانون‌مداری یک ضرورت و از عوامل تحقق عدالت است و می‌توان با تطبیق رفتارها با موازین قانونی چهارچوب عدالت را ترسیم کرد.

وی با اشاره به نامگذاری چهارمین روز هفته قوه قضائیه به نام عدالت‌محوری‌، قانون‌مندی و نظارت‌پذیری گفت: مبنای رسالت انبیا اقامه قسط و عدل بوده و آیات قرآن نیز تحقق عدالت را بر مبنای تلاش همه مردم در هر جا و مسئولیت ذکر کرده است.

موحد گفت: دستگاه قضائی به تنهایی متولی عدالت نیست و همه باید در راستای تحقق کامل این آرمان مهم گام بردارند.

وی دایره حقوقی هر اداره را به تلاش برای حفظ منافع سیستم دعوت کرد و افزود: دایره حقوقی باید در راستای اهداف و منافع سازمان خود حرکت کرده و نسبت به پرونده‌های مطروحه و پیگیری آنها حساس باشد.

دادستان کرمان بخش مهمی از محکومیت ادارات در محاکم را ناشی از طرح ضعیف دعوی دایره حقوقی دانست و تصریح کرد: محکومیت ادارات یا سازمان‌ها عمدتاً به سبب ضعف اقامه دعوی و عدم ارائه مستندات قانونی مکفی بوده که بعضاً تعمد در آنها محرز بوده و نماینده حقوقی را در آستانه اتهام قرار می‌دهد.

وی به ضعف نظارت‌ها در ادارات و دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: باید با نظارت به موقع و کامل راه را بر هر‌گونه تخلف بست.

موحد تصریح کرد: روزی با نهادینه شدن نظارت‌ها در کشور ادارات خود به استقبال این موضوع رفته و مدیران با دعوت از دستگاه‌های نظارتی‌ به اداره مطبوع خود، هر‌گونه تخلف را از شروع خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول