اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال 90 انجام شد

اعلام بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف

خبرگزاری فارس: مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صفنی متخلف در استان البرز اعمال شده است.

اعلام بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف

رمضان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به صورتی است که باید به صورت مرتبط و مداوم بر عملکرد واحدهای صنفی در سراسر کشور نظارت شود.

وی تصریح کرد:‌ این نظارت‌ها برای کنترل بازار و قیمت‌ها ضروری است و مردم از دستگاه‌های نظارتی و مسئول انتظار دارند که برای انجام وظائف ذاتی خود، این نظارت‌ها را حتی یک لحظه قطع نکنند.

مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به ویژه در حوزه مقابله با گران و یا کم‌فروشی در این استان چه اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: اداره بازرسی به صورت ذاتی وظائف خطیر و سنگینی برای کنترل بازار و نظارت بر عملکرد اصناف بر عهده دارد.

رستمی تاکید کرد: در همین راستا طی سال گذشته چندین طرح ضربتی اجرا کرده و به صورت قاطع با متخلفان صنفی در استان برخورد داشتیم.

 

انجام 23 هزار بازرسی از اصناف در سال 90

وی خاطرنشان کرد: مجموع عملیاتی نظارتی و بازرسی از واحدهای صنفی که با حضور در محل انجام شد، طی سال گذشته بیش از 23 هزار مورد بوده است.

 

مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا در نظارت‌های انجام شده، موارد تخلفی نیز ثبت و پیگیری شده است؟ گفت: ما ضمن این بازرسی‌ها موارد تخلفی را با قاطعیت پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی صورت دادیم.

این مسئول تاکید کرد: لازم است مردم از این تلاش‌ها آگاه شده و بدانند که چه تاثیری در کنترل قیمت‌ها و بازار داشته است.

رستمی یادآور شد: به عنوان نمونه در سال 90 و پس از انجام 23 هزار مورد بازرسی، بیش از یک هزار و 700 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌های آنها به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز افزود: بررسی برخی از پرونده‌ها در جریان بوده،‌ اما برای آن دسته از پرونده‌هایی که رای قطعی صادر شده، بیش از 4 میلیارد و 850 میلیون ریال جریمه اعمال شده است.

 

لزوم همراهی مردم با نهادهای نظارتی

رستمی با بیان اینکه بخش مهمی از شناسایی متخلفان صنفی با همراهی و تعامل مردم محقق شده است، متذکر شد: ما همواره نیازمند همکاری مردم در این زمینه هستیم.

وی در پایان با تاکید بر تداوم بازرسی‌های سرزده از واحدهای صنفی البرز،‌ اذعان داشت: به طور قطع این تعامل و همراهی موجب کنترل بهتر بازار و قیمت‌ها شده و امیدوار به افزایش همکاری‌های مردمی هستیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول