اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

رالی بزرگ کامیون سنگین بین استانی برگزار شد

خبرگزاری فارس: ایثارگران فعال مبارکه نخستین رالی بزرگ کامیون بین استانی از ترمینال حمل و نقل کالای مبارکه تا منطقه ییلاقی تفریحی سیاسر بروجن در استان چهارمحال و بختیاری را با نظارت کارشناسان راهنمایی و رانندگی برگزار کرد.

رالی بزرگ کامیون سنگین بین استانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا مصدقیان در مراسم افتتاحیه و آغاز رالی کامیون سنگین کشور اظهار کرد: این مسابقه‌ها تحت عنوان رالی کامیون سنگین برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و بیشتر نهادینه سازی مقررات راهنمایی رانندگی و بالا بردن سطح مهارت و شیوه‌ها و ابزارهای نوین نزد قشر زحمتکش رانندگان است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب و همراهی و مشارکت فعال خانواده‌های رانندگان اضافه کرد: در جامعه الکترونیکی و ماشینی روابط بین فامیلی و سطح ارتباطات خانواده‌ها کم‌رنگ و کاهش یافته است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان تاکید کرد: به همین دلیل برگزاری چنین مسابقات و رالی خانوادگی بستر مناسبی به منظور ایجاد انگیزه و افزایش نشاط و شادابی و نیز همکاری و ممارست خانواده در روند مسابقه و دست‌یابی اهداف و استاندارها مانند نقشه‌خوانی، تایم‌گیری، جهت‌یابی و انتخاب مسیر صحیح است.

وی ادامه برنامه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی به منظور رانندگان که با مشکلات و حوادث زیادی در سطح جاده‌های کشور رو به رو هستند را ضروری و مکمل رالی‌های کامیون دانست و افزود: اگر بتوانیم در زمینه‌های روحی، روانی و فکری سطح توانمندی‌های رانندگان به عنوان ورزش ارتقا دهیم چون ورزش فقط در فوتبال خلاصه نمی‌شود و رشته اتومبیل‌رانی مخاطبش خانواده‌ها هستند.

مصدقیان با بیان اینکه در استان اصفهان تمامی مسابقات و رالی اتومبیل با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود در دنیا و نیز کنفدراسیون آسیا به دنبال کاهش تلفات و کشته‌های جاده‌ای هستند، گفت: ما اگر با فرهنگ‌سازی و برگزاری رالی‌های خانوادگی موفق شویم یک نفر از آمار کشته‌های جاده‌ای بکاهیم مانند برنده شدن مدال آسیایی است و اگر 10 کشته در سطح اتوبان‌های کشور تقلیل یابد مانند فتح جام المپیک است.

به گزارش فارس، ایثارگر و مجری رالی کامیون سنگین و خانوادگی تعداد کامیون‌ها را 90 کشنده سنگین و 90 راننده حرفه‌ای به همراه خانواده بر شمرد و اظهار داشت: رانندگان و خانواده‌هایشان جمعیت 270 نفره شرکت کننده در مسابقه رالی را تشکیل می‌دهند.

گل‌محمدی اضافه کرد: رانندگان همگی حرفه‌ای و دارای تجارب ارزشمندی از جاده‌ها و اتوبان‌ها، اقلیم، نوع تولیدات و کالاهای قابل حمل در کشور هستند، اگر چه به صورت حرفه‌ای رانندگی یا در رالی شرکت می‌کنند، اما در رانندگی از شیوه‌ها و ابزارهای نوین مانند جی پی اس تایمر و مسافت‌یاب‌ها استفاده نمی‌کنند که با شرکت در رالی سطح توانمندی‌ها ارتقا می‌یابند و یکی از اهداف رالی بزرگ محقق می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول