اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنری کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی خبر داد

کسب 8 مقام توسط کودکان خراسانی در مسابقات جهانی

خبرگزاری فارس: مسئول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: در چند ماه گذشته از بین 19 برگزیده کودک ایرانی در مسابقات جهانی 8 نفر از خراسان‌رضوی بوده‌اند.

کسب 8 مقام توسط کودکان خراسانی در مسابقات جهانی

علی‌اکبر حلمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: کارگاه‌های هنری ادبی فرهنگی فعالیت‌هایی است که به صورت تعاملی بین اعضا و مربی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان بیش از آنکه شنونده باشند، مجری ایده‌ها و علاقه‌های هنری خود خواهند بود و نحوه برگزاری فعالیت‌های کانون پرورش فکری از روش‌های نوین آموزش هنری است و هم‌چنین کودکان و نوجوانان را در فعالیت‌های فکری هنری جذب می‌کند.  

حلمی با تاکید بر اینکه کانون توانسته موفقیت‌های بین‌المللی زیادی را نیز کسب کند، خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته از بین 19 برگزیده کودک ایرانی در مسابقات جهانی 8 نفر از خراسان‌رضوی بوده‌اند.

مسئول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون در نظر دارد به منظور انتقال تجارب تخصصی خود به اولیا و معلمان و کارگاه دانشجویان کارگاه‌های آموزشی در چند رشته محدود برگزار کند.

وی در ارتباط با جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی افزود: این جشنواره در چارچوب برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و جشنواره هشت‌گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا و شامل 2 بخش اصلی، جشنواره نمایشنامه‌خوانی و بخش جنبی فراخوان مقاله خواهد بود.

حلمی تصریح کرد: مراحل اجرایی جشنواره در دو مرحله غیر حضوری با ارسال متن و نوار تصویری آثار تا تاریخ 15 تیرماه و حضوری هم‌زمان با دهه کرامت از 31 تا 2 مهرماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره سبب می‌شود که ما در حوزه ادبیات دینی و نمایشی در بخش کودک و نوجوان به یک نیاز بسیار ضروری دست پیدا کنیم.

مسئول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در مدت یک ‌سال که این جشنواره برگزار شده و در سطح ملی نمایش‌نامه‌هایی را منتشر کردند این آثار به شکل تئاتر فرهنگی و عروسکی در مراکز کانون در حال تهیه است و در آینده ما شاهد آثار بسیاری از این جشنواره خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول