اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خلخال:

سپاه حیات طیبه‌اش را از ولایتمداری دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان خلخال گفت: سپاه حیات طیبه خود را از ولایتمداری، مردمی بودن و شهادت‌طلبی دارد.

سپاه حیات طیبه‌اش را از ولایتمداری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدصابر امینی‌راد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: سپاه پاسداران در تبعیت از مکتب حسینی در سه دهه گذشته هرگز در برابر فزون‌طلبی دشمنان کوتاه نیامده و با اقتدا به مولایش حسین‌ابن علی(ع) توانسته است دشمن‌شکن و رزم‌آفرین باید.

وی با یادآوری اینکه همه پاسداران امروز به تاسی از مکتب و مرام امام حسین(ع) و قیام تاریخی آن حضرت افتخار می‌کنند خاطرنشان کرد: تبعیت از بزرگ پاسدار اسلام و قرآن و شهید امر به معروف و نهی از منکر از افتخارات سپاه پاسداران است.

امام جمعه موقت خلخال اضافه کرد: این نیروی آماده به خدمت به حقیقت این موضوع واقف است که امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیده‌اند تا اسلام برای همیشه پابرجا بماند در حالی که نام و یاد استکبار و دشمنان اسلام امروز زیر خروارها خاک پنهان شده و خبری از آنها نیست.

امینی‌راد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سپاه پاسداران باید با اقتدا به این فرهنگ پربار اجازه ندهد تا ساحت مقدس اسلام و دین مورد حمله و آماج غرب‌دوستانی باشد که نمی‌خواهند اعتلای اسلام را مشاهده کنند.

وی فرارسیدن روز جانباز را نیز گرامی داشت و افزود: جانبازان ما نیز با پیروی از راه و مرام بزرگ پرچمدار صحنه عاشورا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) هرگز حاضر نیستند پرچم ولایتمداری و دفاع از اسلام و ارزش‌ها را بر زمین بگذارند.

امام جمعه موقت خلخال رسیدگی به جانبازان را امری ضروری و واجب برای تمام خدمتگزاران توصیف کرد و گفت: جانبازان ما امروز با برخی از تنگناها و مشکلاتی روبرو هستند که شایسته است این مشکلات به ویژه در حوزه درمان و دارو برطرف شود.

امینی‌راد هفته قوه قضائیه را نیز گرامی داشت و اضافه کرد: دستگاه قضائی با برخورد قاطعانه با ریشه‌ها و عوامل فساد در تمام ابعاد باید سلامت و سرزندگی جامعه را حفظ کند.

وی هفتم تیرماه را یادآور شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش برشمرد و خاطرنشان کرد: هرچند این روز در تاریخ ایران تلخ و ناگوار است اما از سوئی افتخارآمیز برای ملتی است که بزرگان آن در راه اعتلای اسلام جان فدا کرده‌اند.

امام جمعه موقت خلخال اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیز یادآور شد و بیان داشت: نباید این فریضه در جامعه کم رنگ و کم اهمیت جلوه کند چرا که عمل به این فریضه ابعاد مختلفی داشته و پایه و ام سایر واجبات است.

امینی‌راد تصریح کرد: برخورد با بدحجابی‌ و بی‌حجابی یکی از شاخه‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر است که همه باید پایبند به حدود و شریعت اسلامی باشیم.

وی خطاب به خانواده‌ها نیز گفت: تربیت صحیح و کنترل فرزندان و نگهداشت آنها از هرگونه گمراهی و راه خطا از محورهای اصلی تحکیم فرهنگ حجاب و عفاف و دینداری در جامعه است.

امام جمعه موقت خلخال در پایان سخنان خود به نعمت بزرگ آب در جهان هستی اشاره کرد و اظهار داشت: باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و اجازه ندهیم در مصرف آن اسراف و الگوی بی‌رویه بکار گرفته شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول