اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

شرط پاسداری از اسلام پاسداری از خود است

خبرگزاری فارس: خطیب امروز نماز جمعه ورامین با اشاره به‌ویژگی‌های پاسداران گفت: شرط پاسداری از اسلام پاسداری از خود است و این جمله را نباید فراموش کرد.

شرط پاسداری از اسلام پاسداری از خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از رسول اکرم اسلام (ص) گفت: هر کجا و در هر موقعیتی هستید با تقوا باشید، اگر پایت لغزید، اگر دامنت به گناه آلوده شد با خوبی‌ها بدی را محو کن، همه ما در معرض لغزش قرار می‌گیریم اما بدانید باب رحمت الهی بسته نیست.

بیان فضائل ماه شعبان

امام جمعه موقت ورامین در ادامه اظهار داشت: شب نیمه شعبان شب قدری است که در ماه شعبان است، این شب را احیا بگیرید، نیمه شعبان را دریابید، به وسیله مولود روز نیمه شعبان جهان پر از عدل و داد می‌شود، حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند «شعبان ماه من است،خدا بیامرزد آن کس که مرا در مورد ماه من یاری کند.»

وی در ادامه افزود: به مناجات شعبانیه توجه کنید، حضرت امام (ره) بسیار در مورد این مناجات توصیه کردند، دقایقی را با مناجات شعبانیه انس بگیرید.

امام جمعه موقت ورامین سپس به مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: امام فرمودند «بزرگ‌ترین موهبتی که خداوند به وسیله بعثت پیامبر (ص) به خلق داد باز کردن باب معرفت‌الله بود، اگر بعثت پیامبر (ص) نبود ما راهی برای معرفت نداشتیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: امشب نیز شب میلاد حضرت سید الشهدا (ع) است، فطرس ملک در این روز پرواز کرد و خود را به گهواره حضرت سیدالشهدا (ع) رساند، برای سالک هم ممکن است در این روز آن حضرت را پناهگاه خود قرار دهد، با دو بال به سوی حضرت پرواز کند تا با روح‌الامین در آسمان‌های قرب الهی به پرواز درآید، یک بال روح و دیگری بال عقل است.

مصرف بهینه آب آینده‌نگری است

امام جمعه موقت ورامین سپس به هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره و عنوان کرد: آب از نعمات ارزشمند الهی است، منابع آب شیرین که از مهم‌ترین نیازهای انسان بعد از هوا است بسیار محدود است، قدر این نعمت را بدانیم، مصرف بهینه آب آینده‌نگری است، برای آب آشامیدنی زحمات فراوانی کشیده شده است.

توفیقات ما در تبلیغات اسلامی کافی نیست

وی در ادامه به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز دنیای ما دنیای تبلیغ است، مستکبران جهان از نظر نظامی در بسیاری از جاها به بن‌بست رسیده‌اند و جنگ تبلیغاتی را شروع کرده‌اند، باید بحث تبلیغات اسلامی را جدی گرفت، البته در این مبحث توفیقات خوبی داشتیم اما کافی نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: منطق ما و ابزار ما برای تبلیغ بسیار کارآمد است، باید در این زمینه همه همت کنیم، مساجد ما، ائمه جماعات، کانون‌های فرهنگی، امنای مساجد، هیئت‌ها و ... همه موظفند در بحث تبلیغات یاری رسانند، باید کمک کنند تا توفیقات مضاعف شود.

شرط پاسداری از اسلام پاسداری از خود است

وی سپس با اشاره به اعیاد شعبانیه گفت: روز پاسدار که به حق روز میلاد حضرت سیدالشهدا (ع) تعیین شده را به همه عزیزانی که در این کسوت هستند تبریک عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به توصیه امام (ره) در این ارتباط گفت: شرط پاسداری از اسلام پاسداری از خود است، این جمله را همواره مد نظر داشته باشید.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سالروز میلاد حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و نیز امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: سیره امام سجاد (ع) برای همه ما راه‌گشاست، میلاد مبارک حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و روز جانباز نیز بسیار مبارک است، این روز را به همه جانبازان ایران عزیز تبریک عرض کرده و به همسران و فرزندان این عزیزان که وظیفه خطیری بر دوش دارند خسته نباشید عرض می‌کنم.

مسئولان امنیت شهر با قاطعیت با مظاهر بدحجابی و بداخلاقی برخورد کنند

وی سپس به هفته قوه قضاییه اشاره و ادامه داد: دستگاه قضا حافظ عدالت و امنیت است، مردم هر جامعه به دو نعمت عدالت اجتماعی و امنیت نیازمندند، دستگاه قضایی باید با صلابت در میدان حاضر باشد و بدون هیچگونه مسامحه و چشم‌پوشی با جرایم برخورد نماید و سرعت عمل داشته باشد.

خطیب جمعه ورامین اظهار داشت: ‌اطلاع‌رسانی مناسب در جهت برخورد با جرایم به روشنگری افکار عمومی کمک شایانی می‌نماید، وقوع برخی سرقت‌ها در سطح شهرستان، آلودگی‌های صوتی و بی‌حجابی‌ها قابل قبول نیست، مسئولان امنیت شهر با قاطعیت عبرت‌آموز با سارقان، مظاهر بدحجابی و بداخلاقی برخورد کنند.

نظارت بر رعایت شئونات انسانی و اسلامی در بدنه اصناف فعال شود

امام جمعه موقت ورامین سپس اول تیرماه روز اصناف را گرامیداشت و افزود: نقش اصناف در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، باید این نقش و حضور را در جهت سالم‌سازی فضای صنفی و ویترین مغازه‌ها حفظ کرد، نظارت بر رعایت شئونات انسانی و اسلامی در بدنه اصناف فعال شود، بسیاری از اصناف ما متدین هستند، اتحادیه‌های صنفی به‌ویژه بسیج اصناف در این امر پیشرو باشند و مسئولان قضایی نیز از این عزیزان حمایت کنند.

وی عنوان کرد: اصناف عزیز در مناسبت‌ها با نصب پرچم و فضاسازی مناسب ادای احترام کنند، اصناف در تمام مناسبت‌ها پیشگام باشند.

حجت الاسلام محمودی سپس گفت: کسب‌های حرام را شناسایی و طرد کند، بسیاری از گرفتاری‌های ما از لقمه حرام است، خداوند به رزق حلال و پاک برکت عطا می‌کند.

جریانات مستبد و معاند بدانند روحانیت سازشکار نیست

وی در ادامه به ششم تیر ماه سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: خداوند خواست ایشان برای انقلاب حفظ شوند اما فردای آن روز شهید بزرگوار بهشتی و 72 تن از یارانش را به شهادت رساندند، این شهادت چهره نفاق را نشان داد.

امام جمعه موقت ورامین سپس افزود: تبلیغات سوء و دروغین دشمن ضدشهید بهشتی در حدی بود که حتی برخی از چهره‌های مذهبی و متدینین در برابر این شهید بزرگوار قرار گرفتند، حتی در جمعه‌ای که ایشان به ورامین سفر کرده بودند برخی افراد فریب‌خورده برخوردی با ایشان کردند که در شان شهر 15 خرداد نبود، البته حمایت جانانه و شجاعانه امام جمعه ورامین از این شهید عزیز را همه به خاطر دارند.

وی ادامه داد: این اقدامات نشانه تبلیغات دشمن بود، امروز هم بسیاری از جریانات علیه ولایت، مرجعیت و روحانیت تلاش می‌کنند، چه بسا با لباس روحانیت به جنگ روحانی می‌آیند، علیه ولایت شعار می‌دهند، چون حکم یک مرجع تقلید خلاف مصالح آنها نیست علیه ایشان سم‌پاشی می‌کنند، فلان خطیب جمعه را خراب می‌کنند چرا که خلاف میل آقایان خطبه خوانده است.

خطیب جمعه ورامین تصریح کرد: جوانان عزیز در شهرستان و کشور آگاه باشند، از هفتم تیر ماه و مظلومیت شهید بهشتی عبرت بگیرند، جریانات مستبد و معاند هم بدانند روحانیت سازشکار نیست، پای یک قرارداد ننگین و خائنانه را یک روحانی امضا نکرده است، بیدار باشیم، تبلیغات علیه بهشتی طوری بود که هرکجا می‌رفت بر ضدش شعار می‌دادند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول