اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد

حمایت قاطع نمایندگان از تیم مذاکره کننده ایرانی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت در قوه مقننه به طور قاطع از تیم مذاکره‌کننده کشورمان در گفت‌وگوها با 5 + 1 حمایت خواهند کرد.

حمایت قاطع نمایندگان از تیم مذاکره کننده ایرانی

محمود جواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: درحال‌حاضر مهمترین و حساس‌ترین موضوع در کشورمان، مذاکره ایران با گروه  5 + 1 است.

وی تصریح کرد: شرایطی که کشورهای غربی در مورد پرونده و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند، نگاه جامعه جهانی به ویژه ملت‌ها و دولت‌های مستقل و مخالف غرب را به این مذاکرات معطوف کرده است.

نماینده مردم کرج در خانه ملت افزود: به طور قطع موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان در برابر غربی‌ها و احقاق حقوق ایران، تاثیر بسیار زیادی در روند تعاملات و معادلات بین‌المللی خواهد داشت و همین امر به اهمیت مذاکره ایران به گروه  5 + 1 افزوده است.

کولیوند متذکر شد: از سوی دیگر در مذاکراتی که میان 2 طرف برقرار و تاکنون 3 دور از این گفت‌وگو‌های حساس و سنگین در استانبول،‌ بغداد و مسکو به پایان برگزار شده، موارد دیگری به غیر از پرونده هسته‌ای ایران مطرح بوده که هر کدام از اهمیت خاصی برای ایران و منطقه برخوردار است.

وی افزود: با توجه به این شرایط، لازم است که از دیپلمات‌های ایرانی و تیم مذاکره‌کننده کشورمان در گفت‌وگو با  5 + 1 حمایت لازم صورت گرفته و طرف‌های غربی متوجه باشند که در مقابل آنها 75 میلیون ایرانی متحد قرار دارد و از سوی کشورها و جوامع مستقل نیز حمایت می‌شوند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تاثیر انقلاب در معادلات بین‌المللی گفت: خود غربی‌ها اعتراف کرده‌اند که تشکیل جمهوری اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده و بزرگ‌ترین اتفاق در قرن بیستم است.

کولیوند تاکید کرد: همین تاثیرگذاری و اهمیت در گفت‌وگوهای ایران با  5 + 1 نیز صادق بوده و به طور قطع تاریخ تمام حواشی و متن مذاکرات فوق را ثبت کرده و آیندگان در مورد رفتار غربی‌ها در برابر ملت ایران قضاوت خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وظیفه مردم و نمایندگان آنها در مجلس درباره مذاکرات فوق چیست؟ گفت: تنها راه موفقیت در این زمان حساس، حفظ وحدت و حرکت زیر پرچم ولایت است.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: اگر تیم مذاکره‌کننده ما از حمایت لازم و قوی برخوردار نباشد، نمی‌تواند حقوق ملت ایران را از طرف‌های غربی حاضر در گروه  5 + 1 مطالبه کند.

کولیوند با اشاره به موضع‌گیری مجلس پیش از آغاز دور سوم گفت‌وگوها با  5 + 1 در مسکو اظهار داشت: اکثریت مطلق نمایندگان تاکید کردند که حمایت کامل و قاطعی از دیپلمات‌های ایرانی و تیم مذاکره‌کننده کشورمان خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: درحال‌حاضر مجلس شورای اسلامی به طور کامل از دیپلمات‌های حاضر در مذاکره با  5 + 1 حمایت کرده و این امر تا پایان گفت‌وگو تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول