اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک داور البرزی تاکید کرد

لزوم بهره‌مندی آموزشی نحوه قضاوت یورو 2012

خبرگزاری فارس: یک داور البرزی فوتبال گفت: نحوه قضاوت داوران دیدارهای یورو 2012 به صورتی است که می‌توان از آنها برای آموزش داوران جوان بهره‌مند شد.

لزوم بهره‌مندی آموزشی نحوه قضاوت یورو 2012

محمد رضا اکبریان که از داوران ممتاز فوتبال ایران بوده و در فصل گذشته لیگ برتر قضاوت‌های بسیاری داشت است، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال ورزشی است که هیچ سقفی برای پیشرفت در آن نمی‌شود قائل شد.

وی تصریح کرد:‌ این امر در مورد تمام اجزای ورزش فوتبال به ویژه داوری صادق است و با توجه به اینکه درحال‌حاضر اروپا از بالاترین سطح در فوتبال برخوردار است، ما برای رسیدن به پیشرفت باید از تجارب و دانش آنها به سود خود استفاده کنیم.

 

رابطه مستقیم پیشرفت فوتبال و داوری

این داور البرزی با اشاره به برگزاری رقابت‌های فوتبال یورو 2012 و برگزاری دیدارهای مهم و حساسی در این مسابقات گفت: ورزش فوتبال به صورتی است که همه اجزای آن باید با هم پیشرفت کرده و در یک سطح باشند.

اکبریان با تاکید بر رابطه مستقیم پیشرفت و توسعه فوتبال با داوری این رشته ورزشی اظهار داشت: اگر ما به دنبال توسعه فوتبال کشورمان بوده و می‌خواهیم جایگاه خود را در آسیا حفظ کرده و در جهان دارای حرف باشیم، باید برای ارتقا دانش تمام اجزای فوتبال برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

وی ادامه داد: داوری نیز جزیی جدایی ناپذیر تمام ورزش‌ها است و بدون پیشرفت در داوری نمی‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ خود را اجرا کنیم.

این داور فوتبال با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری که نسل جوان داوری کشورمان دارد، گفت: برگزاری مسابقات مهمی چون جام جهانی و جام ملت‌های اروپا و پخش تلویزیونی از جهات مختلف مهم و ارزشمند است.

اکبریان تاکید کرد: ما نباید تماشاگر این مسابقات باشیم و می‌توانیم از لحظه لحظه برگزاری رقابت‌های مهم در جهان به سود خود بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: یکی از نکات ضروری در مورد مسابقات یورو 2012 این است که بتوانیم از نحوه قضاوت این رقابت‌ها برای آموزش داوران جوان استفاده کرده و از آن به مانند یک کلاس داوری پیشرفته بهره‌مند شویم.

اکبریان در پایان با تاکید بر اینکه قضاوت رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سطح بسیار بالایی انجام می‌شود، گفت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال و بخش داوری هیئت‌های استانی فوتبال باید به صورتی برنامه‌ریزی کنند که نکات مهم قضاوت‌ها در این مسابقات در کلاس‌های آموزشی  برای نسل جوان داوری آموزش داده شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول