اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه مدیریت اسلامی:

نباید به کارکردهای فعلی مساجد بسنده کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه مدیریت اسلامی گفت: نباید در نظام اسلامی به کارکردهای فعلی مساجد بسنده کنیم و ائمه جماعات باید برای شکوفایی مساجد تلاش مضاعفی داشته باشند.

نباید به کارکردهای فعلی مساجد بسنده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سیدصمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه در زمینه اداره مساجد دو نگاه وجود دارد گفت: یک نگاه معتقد است که حکومتی شدن مساجد خوب بوده و نگاه دیگر این مسئله را نفی می‌کند.

وی افزود: در نظام اسلامی جدا بودن مساجد از حکومت غیرممکن است و انقلاب اسلامی ما نیز با پیروی از این مدل به سرانجام و پیروزی دست یافت.

رئیس مؤسسه مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه در نظام شیعی ولایت فقیه در رأس جامعه اسلامی قرار دارد گفت: باید در چنین نظامی کارکردهای مساجد به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به مساجد باید اصلاح شود افزود: اگر مساجد به حال خود رها شوند بافت منسجم نظام آسیب خواهد دید.

حجت‌‌الاسلام قوامی گفت: در نظام اسلامی مسئول و مدیر مسجد امام جماعت است و او در مسجد مدل کوچک شده نظام را پیدا می‌کند تا بتواند در امور به موفقیت دست یابد.

وی بیان کرد: مساجد و ائمه جماعات دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند که باید زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این ظرفیت فراهم شود.

رئیس مؤسسه مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز در دنیا به یک الگو تبدیل شده است افزود: امروز ما باید بتوانیم در زمینه‌های مختلف به کشورهای منطقه و نهضت‌های اسلامی الگو ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نباید به کارکردهای فعلی مساجد بسنده کنیم ‌بیان کرد: باید ائمه جماعات در این زمینه با جدیت وارد شده و تلاش کنند که میزان تاثیرگذاری مساجد را هر چه بیشتر افزایش دهند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول