اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه کنسانتره سنگ‌آهن زرند خبر داد

190 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با تولید کنسانتره در زرند

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه کنسانتره سنگ‌آهن زرند گفت: تولید آزمایشی کنسانتره کارخانه سنگ‌آهن جلال‌آباد شهرستان زرند با موفقیت به مرحله اجرا در آمده است.

190 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با تولید کنسانتره در زرند

اکبر شیروئیه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تولید آزمایشی پروژه کنسانتره سنگ‌آهن جلال‌آباد شهرستان زرند با موفقیت به مرحله اجرا در آمده است و به زودی با حضور مسئولان کشوری به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری است و در فاصله 30 کیلومتری شمال‌غرب شهرستان زرند در زمینی به وسعت 96 هکتار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه از تاریخ 15 دی‌ماه سال 88 آغاز شده است.

*190 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی

وی از شرکت فولاد ایرانیان زرند به عنوان کارفرمای پروژه کنسانتره سنگ‌آهن جلال‌آباد شهرستان زرند نام برد و گفت: شرکت معیار صنعت خاورمیانه مشاور و ناظر و مشارکت فام پیمانکار این پروژه هستند.

شیروئیه تصریح کرد: تولید آزمایشی پروژه کنسانتره سنگ‌آهن جلال‌آباد شهرستان زرند با تکنولوژی و دانش فنی 100 درصد بومی صورت گرفته است.

وی ظرفیت این پروژه را 2 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال و با بیش از 68 درصد آهن و رطوبت زیر 9 درصد و سایز زیر 44 میکرون اعلام کرد.

این مسئول گفت: سنگ آهن با عیار 68 درصد محصول نهایی این کارخانه است که به مصرف واحدهای گندله‌سازی می‌رسد و با راه‌اندازی آن 190 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد.

*اشتغالزایی برای 1500 نفر

شیروئیه با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، افزود: مواد اولیه و خام این کارخانه از معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد تأمین می‌شود که در فاصله پنج کیلومتری کارخانه قرار دارد.

وی متوسط ایجاد شغل در دوران ساخت کارخانه را 250 نفر و در دوران بهره‌برداری 250 نفر به طور مستقیم و یک‌هزار نفر به طور غیر مستقیم اعلام کرد.

شیروئیه مبلغ قرارداد این طرح را 239 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ 81 میلیون یورو به صورت ارزی است.

*توسعه از معادن آغاز می‌شود

وی گفت: تمام فعالیت‌های ساختمانی از جمله مکانیک، برق، ابزار دقیق کنترل و لوله‌کشی کارخانه توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

شیروئیه فاصله مناسب کارخانه مذکور به معادن سنگ‌آهن منطقه و افزایش ظرفیت کنسانتره در کشور و ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست.

وی گفت: اجرای این طرح از اقدامات ارزنده دولت خدمتگزار است.

این مسئول با بیان اینکه نامگذاری سال جاری با چشم‌انداز و هدف ویژ‌ه‌ای از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است، تصریح کرد: توسعه از معادن آغاز می‌شود.

مدیر پروژه کنسانتره سنگ‌آهن جلال‌آباد شهرستان زرند اضافه کرد: تولید ملی منجر به رشد اقتصاد داخلی می‌شود و نخستین قدم برای رسیدن به این هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

شیروئیه اظهار کرد: مسئولان و مردم ولایتمدار ایران باید همواره برای پیشرفت ایران اسلامی این شعارها را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهند.

*آغاز پروژه گندله‌سازی 

وی از طرح توسعه این پروژه با اعتبار 117 میلیون و 500 هزار یورو سهم پیمانکار خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه ظرفیت تولید این مجموعه از 2 میلیون تن به 4 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و اشتغال آن نیز دو برابر می‌شود.

شیروئیه از آغاز پروژه گندله‌سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و اعتبار 224 میلیارد و 359 میلیون و 300 هزار ریال خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن در حال اجراست.

وی زمان اجرای این طرح را 24 ماه عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح برای 150 نفر به طور مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول