اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محدوده استان اردبیل

بیشترین قاچاق چوب مربوط به بیشه‌زارهای منطقه حیران است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیشترین قاچاق چوب در محدوده استان اردبیل را مربوط به بیشه‌زارهای منطقه حیران عنوان کرد.

بیشترین قاچاق چوب مربوط به بیشه‌زارهای منطقه حیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، رسول حسین‌زاده اظهار داشت: قاچاقچیان چوب و الوار به هر شکل بزرگترین خیانت‌کنندگان به منافع ملی و محیط زیست هستند و این اداره کل عزم جدی برای مقابله با پدیده قاچاق چوب در استان دارد.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین قاچاق چوب در محدوده استان مربوط به منطقه حیران است افزود: این امر بیشتر به دلیل نبود تعامل بین منابع طبیعی استان اردبیل و استان گیلان رخ می‌دهد که انتظار داریم با تشکیل کمیته‌های کاری این مشکل اساسی به سرعت برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: قاچاقچیان با استفاده از غفلت متولیان و نظارت‌کنندگان اقدام به تخریب جنگل و برداشت غیر اصولی از چوب درختان می‌کنند.

حسین‌زاده یادآور شد: اخیراً از یک گروه قاچاق 300 اصله الوار جنگلی قاچاق را کشف و ضبط کردیم که از استان گیلان به اردبیل وارد شده بود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم استان خواست در صورت مشاهده تخریب جنگل و مراتع، قاچاق چوب، زغال و خاک پیت مراتب را با شماره تلفن 09696 فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

این مسئول در پایان سخنان خود از آمادگی کامل گروه‌های یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در صیانت از مواهب الهی خبر داد و ابراز داشت: با هدف جلوگیری از تخریب و قاچاق منابع طبیعی برخورد جدی و قاطع در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول