اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

طرح پهلوان‌سرا در تمام استان‌ها اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تا شش ماه آینده در تمامی استان‌ها پهلوان‌سراهایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم افتتاح خواهند شد.

طرح پهلوان‌سرا در تمام استان‌ها اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اسدالله جامی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین پهلوان‌سرا کشور در سنندج اظهار کرد: احداث پهلوان‌سرا مدت یک‌ماه است که در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر زمینه تاسیس این مهم در چهار استان سطح کشور فراهم شده است.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، پیشکسوتان و چند دستگاه اجرایی، اجرایی می‌شود.

جامی از این طرح به‌عنوان یک منظومه یاد کرد و بیان داشت: پهلوان‌سرا در یک منظومه با پنج زیرمجموعه است که در رأس آن زورخانه قرار دارد و ترویج و توسعه اصالت و بی‌پیرایگی ورزش زورخانه با تکیه بر مبانی و ریشه‌های شناخته شده و موثر در این محفل دنبال می‌شود.

به گفته وی، در این طرح پنج محفل تعریف شده است که ورزشکاران در قالب این محافل با ورود به بخش‌های مختلف مانع از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از شادی‌خانه به‌عنوان یکی از محافل اجرایی در این طرح نام برد و اظهار داشت: در این محفل به امور ورزشکاران و بچه‌های تیم و بی‌سرپرست رسیدگی خواهد شد.

وی از سخاخانه به‌عنوان یکی دیگر از محافل این طرح نام برد و گفت: این محفل یکی دیگر از محافل پهلوان‌سراست که در آن برای نیازمندان از زنان بی‌سرپرست گرفته تا سالمندان، فقیران، بیچارگان برنامه‌ریزی و فعالیت انجام می‌شود. 

به گفته وی، صفاخانه یکی دیگر از محافل پنج‌گانه طرح پهلوان‌سرا در استان کردستان است که اقشار بی‌بضاعت و آسیب‌دیده اجتماعی در این محفل از خدمات ورزشکاران بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مرام‌خانه یکی دیگر از محافل طرح پهلوان‌سرا است که با هدف تبیین و ترویج ادب و معرفت، گذشت و سخاوت، عفت و غیرت، راستی و صفا، شجاعت و خویشتن‌داری و صلابت و صبوری ایجاد شده است.

جامی در پایان آشتی‌خانه را یکی دیگر از این محافل دانست و هدف از راه‌اندازی این محفل را حل و فصل انتخابات و دعواها با کدخدامنشی و ریش‌سفیدی در خارج از ارائه به دادگستری‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول