اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

7 تیر نورافکن پیدا کردن مسیر انقلاب است

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هفتم تیر نورافکن پیدا کردن مسیر انقلاب اسلامی است گفت: جریان اصولگرایی اکنون این مسئولیت را به دوش گرفته است.

7 تیر نورافکن پیدا کردن مسیر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد نبی حبیبی عصر امروز در همایش بهشتیان مظلوم و طلایه‌داران بیداری اسلامی پاسداشت شهدای دو حزب ولایی جمهوری اسلامی و موتلفه اسلامی با گرامیداشت 26 خرداد سالروز شهادت شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد اظهار کرد: اصولگرایی میراث ارزشمند انقلاب اسلامی است و نسل نخست، دوم و سوم انقلاب آن را حفظ کرده‌اند.

وی به شهادت چهار عضو موتلفه اسلامی توسط رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و افزود: رژیم شاه در موضوع لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در سال 1341 شکست خورد و به دنبال فرصتی برای انتقام بود.

حبیبی 15 خرداد را یک حرکت خالص دینی نامید و تصریح کرد: رژیم شاه در واقعه 15 خرداد به دنبال ایجاد رعب و ترس در جامعه بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شعار هیئت‌های مذهبی در 15 خرداد را "یا مرگ یا خمینی" عنوان کرد و گفت: نیروی شهربانی در ابتدای قیام به میدان آمدند اما از مهار کردن جمعیت بازماندند و با دستور شخص شاه نیروهای نظامی وارد میدان شدند و تعداد بسیاری از مردم را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه رژیم شاه حادثه 15 خرداد را انتقام از شکست لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی می‌دانست، خاطرنشان کرد: رژیم با تصور پیروزی کامل ظاهراً بر اوضاع مسلط شد.

حزب موتلفه اسلامی در منزل امام (ره) متولد شد

حبیبی تشکیل حزب موتلفه اسلامی را در اردیبهشت سال 1342 یک ماه قبل از 15 خرداد در منزل امام (ره) اعلام کرد و بیان کرد: حزب موتلفه اسلامی در منزل امام (ره) متولد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان و حزب موتلفه اسلامی با اراده امام (ره) تاسیس شدند، ابراز کرد: حزب موتلفه اسلامی برای شکسته شدن فضای رعب و ترس پس از 15 خرداد احساس وظیفه کرد و اعدام انقلابی سران رژیم شاه را در دستور کار قرار داد.

وی تشکیل شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را در سال 43 عنوان کرد و یادآور شد: اقدام مسلحانه علیه رژیم شاه پس از تشکیل 18 ساعت جلسه به تصویب رسید.

حزب موتلفه انقلابی بودن را در چارچوب دین قبول دارد

حبیبی با تاکید براینکه حزب موتلفه اسلامی انقلابی بودن را در چارچوب دین قبول دارد، اذعان کرد: آیت‌الله العظمی میلانی اجازه شرعی اعدام سران رژیم شاه را صادر کردند و فرمودند اگر به شخص شاه دست پیدا کردید او را بزنید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عملیات بدر را موجب شکسته شدن فضای ترس و رعب رژیم شاه خواند و اظهار کرد: اعدام حسنعلی منصور فضای جامعه را به ضرر رژیم شاه تغییر داد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن در ابتدای انقلاب جنگ را از خارج از کشور به ما تحمیل کرد و در داخل برای شکستن مقاومت مردم اقدام‌های پر از نفاق و التقاط را رونق داد.

حبیبی تاکید شهید بهشتی، باهنر و ... را حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب دانست و تصریح کرد: مسیر شهدای انقلاب اکنون در جریان اصولگرایی تبلور یافته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تمام توطئه‌های حزب توده، منافقین و ... را برای بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن در ابتدای انقلاب انواع شبهه‌ها را در جامعه رواج می‌داد.

تفکر ضد دینی در زمان بنی‌صدر در نهاد ریاست جمهوری لانه کرده بود

وی شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی را از بازوان فکری و اجرایی در حکومت نامید و ابراز کرد: تفکرات ضد دینی در زمان بنی‌صدر در نهاد ریاست جمهوری لانه کرده بود.

حبیبی با بیان اینکه توطئه از میدان بیرون کردن نیروهای حزب‌اللهی از ابتدای انقلاب شکل گرفته بود، بیان کرد: بنی‌صدر با سازماندهی منافقین در سخنرانی 14 اسفند 1359 در دانشگاه تهران به تمام نیروهای حزب‌اللهی توهین کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به تفکر شهید رجایی اشاره کرد و یادآور شد: شهید رجایی می‌گفت ما با بنی‌صدر اختلاف سلیقه نداریم بلکه تضاد فکری داریم.

وی ادامه داد: نیروهای حزب‌اللهی در زمان بنی‌صدر زیر شدیدترین فشارها قرار داشتند و جرم آنها حمایت از انقلاب بود.

حبیبی با اشاره به توطئه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 60، اظهار کرد: دشمن با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دنبال ضربه زدن به نیروهای حزب‌اللهی بود اما مردم پس از واقعه مذکور به خیابان آمدند و در حمایت از شهید مظلوم بهشتی و تفکرات او شعار دادند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیروزی در دفاع مقدس را پس از واقعه هفتم تیر عنوان کرد و افزود: هفتم تیر ضمانت مردم بر تداوم انقلاب را ایجاد کرد.

وی هفتم تیر را نورافکن پیدا کردن مسیر انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: جریان اصولگرایی اکنون این مسئولیت را به دوش گرفته است.

حبیبی بر زنده نگه‌داشتن هفتم تیر تاکید کرد و افزود: نیروهای انقلاب با نورافکن هفتم تیر مسیر را تشخیص می‌دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نیروهای انقلاب در میدان هستند و اجازه نمی‌دهند نامحرمان بر انقلاب مسلط شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول