اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ثبت ملی دو محوطه باستانی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی دو محوطه باستانی کهگیلویه و بویراحمد واقع در مارگون شهرستان بویراحمد خبر داد.

ثبت ملی دو محوطه باستانی کهگیلویه و بویراحمد
علی‌رضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار داشت: محوطه باستانی کلاغ خورده از سوی شورای سیاستگذاری ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان افزود: با تلاش و پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد محوطه کلاغ خورده از توابع بخش مارگون که جز آثار ارزشمند دوره اشکانی به حساب می‌آید در همایش قشم به‌عنوان اثر ملی به ثبت رسید.
این مسئول افزود: این محوطه تاریخی در بخش مارگون بویراحمد قرار دارد که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و شواهد سطحی، وجاهت ملی آن مشخص شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با ثبت محوطه باستانی کلاغ خورده، محافظت و فعالیت‌های تحقیقاتی در این منطقه انجام خواهد شد.

*محوطه چشمه پهن در فهرست میراث ملی ثبت شد
ایزدی در ادامه ابراز داشت: محوطه تاریخی چشمه پهن که قدمت آن به عهد اشکانی می‌رسد به فهرست میراث فرهنگی کشور اضافه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این محوطه باستانی که وجاهت ملی آن از سوی شورای سیاست‌گذاری ثبت مورد تایید قرار گرفته، با تلاش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در چهارمین همایش قشم به ثبت ملی رسید.
ایزدی تصریح کرد: محوطه چشمه پهن در بخش مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که به دلیل ویژگی‌های تاریخی و منحصر به فرد در فهرست میراث ملی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با ثبت ملی محوطه تاریخی چشمه پهن، عملیات کاوش و باستان‌شناسی در این منطقه به زودی آغاز خواهد شد.
این مسئول به اقدامات ارزنده دولت کنونی در زمینه حفظ و احیا گنجینه‌های بزرگ میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و بیان داشت: دولت بیش از گذشته برای حفظ و حراست از این مواریث اقدامات اساسی انجام داده که کوشش برای ثبت ملی شدن این آثار از نمونه‌های بارز این نوع از توجه دولت است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول