اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد پلدختر:

گسترش فرهنگ کتاب موجب پیشرفت جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر گفت: اشاعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موجب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود.

گسترش فرهنگ کتاب موجب پیشرفت جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، غلامرضا محمودی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه تاکید کرد.

وی گفت: کتاب موجب آرامش روح و آسایش جسم انسان می‌شود و نقش مهمی در انتقال فرهنگ‌ها دارد و هم‌چنین این یار مهربان مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است.

محمودی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی باید در جامعه رواج و به نسل آینده نیز انتقال پیدا کند، افزود: نقش کتاب باید به عنوان یک نقش برجسته حفظ شود و انتقال فرهنگ مطالعه از طریق کتاب به صورت مکتوب بوده که این مسئله ماندگار و اثرگذارتر است.

وی گفت: در طول تاریخ نیز ادیان الهی و تمدن‌هایی پردوام بودند که توانستند با کتاب میراث فرهنگی خود را محفوظ کرده و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای خود را به نسل‌های بعدی انتقال دهند و ما اهمیت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را مکرر در طی سالیان اخیر از زبان و بیان گهربار مقام معظم رهبری شنیده‌ایم.

محمودی افزود: معظم‌له فرمودند، اسلام پرچم‌دار نهضت کتاب‌خوانی است و من اگر بدانم هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه‌اش این باشد که مردم کتاب‌خوان بشوند حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فراز دیگری از سخنانشان فرمودند، جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی‌کند و کتاب‌خوانی برای ملت فریضه و لازم است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توصیه می‌فرمایند، با کتاب انس بیشتری داشته و فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در منزل جدی گرفته و به احیای سنت کتاب‌خوانی بپردازند.

رئیس اداره ارشاد پلدختر گفت: هم‌چنین مقام معظم رهبری از مسئولان فرهنگی کشور خواستارند که نسبت به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و کمک به نشر و تولید کتاب اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول