اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد 30 هزار پایگاه تابستانی دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد 30 هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.

ایجاد 30 هزار پایگاه تابستانی دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین هژبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 30 هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در کشور ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: این پایگاه‌ها در مدارس، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس تخصصی قرآن و پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و علمی به دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به اهمیت فرصت‌هایی که در فصل تابستان برای دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان در این فرصت طلایی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود به کسب ارزش‌ها، فضائل اخلاقی، آموزش مهارت‌ها، تحکیم روابط با والدین و البته تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری بپردازند.

هژبری نقش اصلی در هدایت دانش‌آموزان به فعالیت‌های سالم و محیط‌های امن را وظیفه والدین دانست و تاکید کرد: ‌وزارت آموزش و پرورش نیز مانند دیگر دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور جوانان و نوجوانان تمام تلاش خود را انجام داده است تا با استفاده از ظرفیت‌ها در راستای فراهم کردن تمهیدات و امکانات لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان قدم موثری را بردارد.

وی با بیان موضوعات و برنامه‌های اوقات فراغت تابستان 91 افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در زمینه‌های قرآن و عترت، فرهنگی هنری، علمی پژوهشی، ورزشی و گردشگری، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، سازندگی و زیباسازی محیطی و فضای مجازی ثبت نام کرده و به فعالیت بپردازند.

هژبری با اشاره به برخی از سیاست‌های اوقات فراغت تابستان سال 91 خاطرنشان کرد: تلاش برای جلب مشارکت اولیا در مدیریت اوقات فراغت فرزندان، توجه به ایجاد سازندگی در مناطق محروم، توجه به مهارت‌آموزی و جهت‌دهی به سمت رشد روحیه نوآوری و خلاقیت و.... از جمله سیاست‌های اجرای برنامه‌های تابستانی است.

معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش در ادامه از اجرای طرح هجرت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای طرح هجرت 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و 30 هزار استادکار در عمران، آبادانی و زیباسازی مدرسه تلاش می‌کنند.

وی اعتبار اختصاص داده شده به اجرای طرح هجرت را 22 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 9 میلیارد تومان به عنوان پاداش و دهان شیرینی، 3میلیارد تومان برای اساتید و 10 میلیارد تومان به عنوان خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مدارس قرآنی در ابتدای سال تحصیلی جدید تصریح کرد: یک‌هزار و 174 مدرسه در کشور برای راه‌اندازی مدارس قرآنی اعلام آمادگی کرده و داوطلب شده‌اند که به زودی برای حداقل 500 و حداکثر یک‌هزار مدرسه مجوز صادر می‌شود.

وی در پایان سهم مدارس قرآنی فارس را 80 مدرسه اعلام کرد و ابراز داشت: در فارس 118 مدرسه اعلام آمادگی کرده‌اند که برای 80 مدرسه مجوز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول