اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آتش‌نشانی رشت خبر داد

افزایش اتصالی سیم‌کشی برق اماکن رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق اماکن رشت در حال افزایش است.

افزایش اتصالی سیم‌کشی برق اماکن رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد علی رفیعی عصر امروز در جلسه آتش نشانی این شهر با اشاره به افزایش اتصالی برق در اماکن مختلف اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل برودتی اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق اماکن در حال افزایش است.

وی به یک حادثه یک حریق که امروز به وقوع پیوست اشاره کرد و افزود: امروز حریقی واقع در پیر کلاچای، کوچه شهید پسندیده، بلافاصله هشت دستگاه خودروی اطفاییه به همراه 23 تن نیرو در مدت کمتر از چهار دقیقه در محل حاضر و نسبت به مهار و اطفای حریق اقدام کردند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت درباره دلیل بروز این حادثه را بی‌توجهی مالک ساختمان به قطع برق در ساعات اولیه بامداد عنوان کرد و افزود: به دلیل استفاده از وسایل برودتی و با توجه به فشار مضاعفی که به سامانه سیم‌کشی برق تحمیل می‌کند موجب شده تا فیوز عمل نکند و نهایتا اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق از ناحیه جعبه تقسیم رخ داد و منجر به آتش‌سوزی شد که آتش‌نشانان پس از 46 دقیقه توانستند این حریق را مهار و اطفا کنند.

وی میزان خسارت وارده به حریق مذکور را 100 میلیون ریال ذکر کرد و یادآور شد: یک مورد حریق مسکونی دیگر در محله پیر کلاچای در ساعت 18.48 دقیقه نیز در اثر اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق پنکه رومیزی رخ داد.

رفیعی، حریق مغازه‌ای در گلسار خیابان 151 رشت را نیز به دلیل قرار دادن چراغ خوراک‌پزی روشن در مجاورت اجسام قابل اشتعال، بیان کرد.

وی، ابراز کرد: یک مورد حریق مغازه در بلوار شیون فومنی و خیابان جانباز رشت در اثر اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق پنکه رومیزی رخ داد که با تلاش مضاعف آتش‌نشانان و کمبود نیروی شدیدی که سازمان با آن مواجه است با کمترین خسارات و زمان ممکن مهار شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت مهم‌ترین عامل آتش‌سوزی را در اثر اتصالی در سامانه سیم‌کشی برق اماکن ذکر کرد و  متذکر شد: استفاده از مصالح قابل اشتعال نیز موجب گسترش آتش‌ سوزی­ها است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل برودتی، سامانه سیم­کشی برق اماکن خود را توسط افراد مجرب بازدید به عمل آورند.

ا‌نتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول