اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار سابق ولاسکو:

عملکرد ایران در مقدماتی المپیک شبیه جام جهانی بود

خبرگزاری فارس: مربی سابق تیم ملی ایران نتایج تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک را مانند جام جهانی دارای روند صعودی و نزولی قلمداد کرد.

عملکرد ایران در مقدماتی المپیک شبیه جام جهانی بود

میرمصطفی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تیم ایران در برهه‌ای از زمان عملکرد فوق‌ا‌لعاده‌ای از خود به نمایش گذاشت ولی در مقطعی نیز ضعیف عمل کرد.

وی افزود: ایران در حالیکه در دیدار اول، تیم کره جنوبی را که در این مسابقات توانست چین و ژاپن را شکست دهد در سه گیم پیاپی و اختلاف پوئن زیاد مغلوب کرد اما در مهم‌ترین دیدار تاریخ والیبال؛ ایران به استرالیا که تاکنون در دیدارهای رسمی مغلوب آنها نشده بود نتیجه را واگذار کرد و بعد از آن نیز در مقابل تیم پورتریکویی که هنوز یک گیم نگرفته بود متزلزل ظاهر شد.

مربی سابق تیم ملی والیبال اضافه کرد: در دیدار با استرالیا اگر توانسته بودیم یک گیم دیگر از آنها بگیریم، اکنون ما به‌جای آنها مسافر المپیک شده بودیم.

شجاعی ادامه داد: در دیدار مقابل ونزوئلا نیز که شاید ملاکی برای محک زدن تیم ملی نبود پیروز شدیم و در بازی بعد مقابل صربستان خوب ظاهر شدیم و حتی بازیکنان می‌توانستند با مقداری دقت در این دیدار نیز امتیاز بگیرند.

وی افزود: در دیدار پایانی مقابل ژاپن نیز که تشریفاتی محسوب می‌شد و استرسی بین بازیکنان نبود و تنها یک بازی حیثیتی به‌شمار می‌رفت مقتدر ظاهر شدیم و توانستیم در برابر دیدگان تماشاگران ژاپنی مقتدرانه آنها را شکست داده و شایستگی خود را این‌گونه با شکست تمام تیم‌های آسیایی‌الاصل نشان دهیم به جز استرالیایی که یک کشور قاره اقیانوسیه‌ محسوب می‌شود.

سرمربی سابق تیم والیبال باریج اسانس کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ریشه‌ای ورزش در کشور خاطرنشان کرد: شاید بتوان مربی را در این میان مقصر ندانست زیرا ما ایرانیان چه در زمینه ورزش و چه مسائل اقتصادی و اجتماعی زمانی که به یک‌سری موفقیت دست پیدا می‌کنیم مقداری ارضا می‌شویم و این غرور موجب افت ما در برهه‌ای از زمان می‌شود و بعد از یک شکست مجدد تلاشمان را مضاعف می‌کنیم تا به موفقیت برسیم.

شجاعی افزود: یک مربی در کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکل روانی تیم را به‌صورت ریشه‌ای درمان کند و نیاز به زمان دارد چراکه این مشکل در تیم‌های باشگاهی‌مان مشاهده می‌شود. 

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به از دست دادن سهمیه المپیک باید به مسابقات لیگ جهانی والیبال بیاندیشیم که به اعتقاد من کمتر از المپیک نیست و حتی به‌دلیل دیدارهای رفت و برگشت تیم‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مسابقات با حضور تیم‌های مطرح جهانی برگزار شده و به‌دلیل طولانی بودن زمان مسابقات تیم محک بیشتری می‌خورد.

شجاعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته که خود من هم در تیم ملی حضور داشتم برخی بازیکنان را در تیم ملی از جمله کمالوند، علیرضا نادی و فرهاد ظریف را نداشتیم و برخی بازیکنان نیز مشکل سربازی داشتند ولی امروز امیدوارم با هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات برخی بازیکنان شاهد موفقیت تیم ملی و صعود به لیگ جهانی باشیم.

وی در مورد انتخاب بازیکنان تیم ملی و بازیکنان نیمکت‌نشین بیان داشت: رضا قرا پشت خط‌زن دو تیم ملی و حتی امیر غفور به پختگی کامل نرسیده بودند و کادر فنی می‌بایست در کنار امیر غفور جنگنده، جوان و با انگیزه بازیکنی مثل بازارگرد، محسن عندلیب و یا شهرام محمودی را قرار می‌داد تا در مواقع حساس و زمانی که غفور خسته و یا دچار افت می‌شد به کمک تیم می‌آمدند البته این امر از ارزش بازیکنان دعوت شده کم نمی‌کند ولی این مسابقات نیاز به بازیکن باتجربه در کنار بازیکنان جوان و یا کم‌تجربه که اولین حضور خود را در تیم ملی تجربه می‌کردند، داشت.

وی مشکل دیگر تیم ملی را اعتماد بیش از اندازه کادر تیم ملی به بازیکنان دانست و بیان داشت: خولیو ولاسکو در پست سرعتی‌زن‌ها در چندین بازی متوالی دست به تعویض نزد در حالی که در بازی مقابل صربستان موسوی کار خاصی انجام نداد و می‌توانست گزینه تعویض باشد البته موسوی یک بازیکن بین‌المللی و بزرگ در والیبال است ولی بزرگ‌ترین بازیکنان هم می‌توانند روزی در زمین موفق نباشند و دچار افت روحی شوند.

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به کارنامه موفق ولاسکو در دوران مربیگری‌اش، آینده تیم ملی والیبال را با حضور او به فال نیک گرفت و نسبت به موفقیت این تیم در مسابقات انتخابی لیگ جهانی اظهار امیدواری کرد.

شجاعی در پایان در مورد آینده کاری خودش اظهار داشت: چندین پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری و حتی یکی از مسئولان فدراسیون برای هدایت یک تیم مطرح داشته‌ام اما در حال حاضر ترجیح می‌دهم با توجه به فشارهای زیادی که در چند سال اخیر متحمل شده‌ام استراحت کرده و برای تصمیم‌گیری برای آینده کاری خود نیاز به زمان بیشتری دارم.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول