اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 و 24 شهریورماه؛

همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی و توسعه تالاب‌های کویری ایران 23 و 24 شهریورماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود.

همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی در اراک برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رئیس کمیته علمی این همایش ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران به همت دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با مشارکت واحدهای دانشگاهی و سازمان اجرایی و تحقیقاتی کشور 23 و 24 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌‌شود.
سیدجواد مدنی افزود: این همایش با حضور اساتید و فرهیختگان برجسته حوزه زیست محیطی، منایع طبیعی و مدیریت اجرایی کشور در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اراک برگزار می‌شود.
وی محورهای این همایش را مدیریت علمی و استفاده خردمندانه از تالاب‌های کویری در راستای تحقق توسعه پایدار، اکوتوریسم، ظرفیت‌ها و ارزش‌های اقتصادی مناطق بیابانی و تالاب‌های کویری ایران، مدیریت دام و مرتع در مناطق خشک و بیابانی ایران و مدیریت جامع منابع آب در مناطق خشک و بیابانی عنوان کرد.
رئیس کمیته علمی دومین همایش ملی مقابله با بیابانزایی و توسعه تالاب‌های کویری ایران ادامه داد: توجه به تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی مناطق بیابانی و کویری ایران، فرسایش بادی و ریزگردها و روش‌های مقابله با آن، نقش فناوری‌های نوین در مقابله با بیابان‌زایی و مدیریت تالاب‌های کویری ایران (GIS,RS، سوپرجاذب‌ها و...) روش‌های احیا و مدیریت پوشش گیاهی مناطق خشک و بیابانی از دیگر محورهای این همایش هستند.
مدنی با اشاره به اینکه هم اکنون 80 درصد از اراضی ایران در حوزه مناطق خشک، نیمه‌خشک تا خشک نیمه مرطوب واقع شده و شرایط اکولوژیکی شکننده‎ای دارد، اظهار داشت: در مناطق خشک و فراخشک که عموما میزان بارندگی کمتر از 200 میلی‌متر است امکان کشت دیم وجود ندارد و چرای مفرط دام نیز دراین مناطق کمتر است و شدیدترین نوع تخریب در این مناطق در اراضی کشاورزی رخ می‌دهد.
وی تاکید کرد: یکی از  دلایل عمده این رویداد کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی به سبب استفاده خارج از توان تغذیه آنها و شور و قلیایی شدن خاک‌ها به سبب رعایت نکردن اصول بهره‌برداری از منابع اراضی است
رئیس کمیته علمی دومین همایش ملی مقابله با بیابانزایی و توسعه تالاب‌های کویری ایران با بیان اینکه نخستین همایش مقابله با تهدیدهای بیابان و توسعه پایدار تالاب‌های کویری نیز سال گذشته به میزبانی استان مرکزی برگزار شد، خاطر نشان ساخت: ‌در مجموع 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 299 مقاله پذیرفته شده است که حدود 30 مقاله به صورت شفاهی و 256 مقاله به صورت پوستر در دو روز برگزاری همایش ارائه ‌می‌‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول