اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عجب‌شیر:

عجب‌شیر با پدیده بیابان‌زایی مواجه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه این شهرستان با پدیده بیابان‌زایی مواجه است، گفت: تکلیف چاه‌های غیرمجاز شهرستان عجب‌شیر هر چه سریع‌تر مشخص شود.

عجب‌شیر با پدیده بیابان‌زایی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، اژدر علمی صبح امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: این اراضی در هشت روستای این شهرستان برای توسعه کشاورزی مصوب، شناسایی و استعدادیابی شده و آماده واگذاری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: این کارگروه باید با ارتقای سطح آگاهی مردم برای توسعه بخش کشاورزی و در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال جدید، مصوباتی کاربردی و عملیاتی داشته باشد.

علمی، هدف اصلی طرح توسعه بخش کشاورزی را ایجاد اشتغال همزمان با توسعه در بخش کشاورزی، افزایش محصولات، بهره‌وری بیشتر و عمران و آبادانی روستاها ذکر کرد و ادامه داد: نخستین راهکار در این طرح استفاده بهینه از آب بوده و باید مصرف، هدر روی آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن مدیریت شود.

فرماندار شهرستان عجب‌شیر با اشاره به اینکه افراد بیکار و جویای کار لازم است برای ایجاد اشتغال و دریافت تسهیلات در این بخش به جهادکشاورزی، تعاون، کار و امور اجتماعی مراجعه کنند، افزود: امیدوارم در سالی که به سال نهضت توسعه کشاورزی نامگذاری شده است بتوانیم همه بیکاران منطقه را در بخش کشاورزی مشغول بکار سازیم.

علمی، بر اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: با شناسایی منابع و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی، موضوع بهره‌وری در طرح‌های توسعه بخش کشاورزی را باید با اولویت عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عملیات توسعه جنگل با اعتبار اولیه 200 میلیون ریال در اراضی این شهرستان اجرا می‌شود با اشاره به اختصاص ردیف اجرایی طرح مقابله با بیابان‌زایی در لایحه 91، گفت: حدود 300 هکتار از ذخیره‌گاه "گززار شیشوان" این شهرستان که با پدیده بیابان‌زایی مواجه است، در طرح جنگل‌کاری با 16 هزار اصله نهال گز زیر کشت می‌رود.

فرماندار شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل برای داشتن کشاورزی پویا و موفق، در اختیار داشتن منابع آب کافی است، ادامه داد: طبق اصول راهبردی اهداف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی مبنی بر استحصال منابع آبی جدید و استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس، تکلیف چاه‌های غیرمجاز باید هر چه سریع‌تر تعیین شده و علاوه بر توجه به منابع آبی باید از فناوری نو در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی استفاده کرد. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول