اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

2 پیمانکار مسکن مهر در همدان خلع ید شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: برخی تعاونی‌های مسکن در همدان عملکرد مطلوبی نداشتند که همین امر موجب خلع ید دو پیمانکار شد و در این راستا با پروژه‌ای که از سرعت کافی برخوردار نباشد، پیگیری می‌کنیم.

2 پیمانکار مسکن مهر در همدان خلع ید شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مسکن شهرستان همدان ابتدا از مسکن مهر امیداکباتان بازدید و سپس در جلسه حضور یافت و اظهار کرد: در سایت مسکن مهر همدان دوهزار و 226 واحد مسکونی در حال احداث است که برای مشاغل آزاد و کارگری در نظر گرفته شده است.

وی مساحت زمین امیداکباتان را 17 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 11 هکتار برای احداث مسکن در نظر گرفته شده است که ارزش ریالی آن 33 میلیارد تومان برآورد می‌شود که به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار گرفته است.

فرماندار همدان یادآور شد: تاکنون یک‌میلیارد و 120 میلیون تومان علاوه بر زمین به منظور آماده‌سازی مساکن امیداکباتان در اختیار تعاونی مسکن کارگری و مشاغل آزاد قرار گرفته است.

به گفته وی، تمام واحدهای امیداکباتان دارای وام 25 میلیون تومانی شده است تا همین امر موجب آورده کمتر این قشر شود.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه اعتراضاتی در خصوص زمان‌بندی تحویل واحدها به متقاضیان اظهار کرد: برخی تعاونی‌ها در این راستا خوب عمل نکردند که همین امر موجب خلع ید دو پیمانکار شد چرا که پیشرفت فیزیکی نداشتند و پس از خلع ید این دو پیمانکار شاهد جنب و جوش در احداث واحدها شدیم.

وی با بیان اینکه هفت‌هزار و 913 واحد در قالب مسکن مهر در همدان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: هر پروژه‌ای که از سرعت کافی برخوردار نباشد، پیگیری می‌کنیم تا به سرانجام برسد چرا که متقاضیان باید هر چه سریع‌تر در واحدهای خود مستقر شوند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال یک‌هزار و 600 واحد مسکن مهر آماده افتتاح می‌شود، افزود: در پایان شهریور ماه 2 هزار و 433 واحد، در پایان آذر ماه 900 واحد و در پایان سال جاری، دوهزار و 990 واحد مسکونی مهر به افتتاح می‌رسد.

وی ابراز داشت: در راستای اطلاع‌رسانی به همشهریان و متقاضیان مسکن مهر در امیداکباتان بنرهایی تهیه و در بلوک‌ها نصب شود که در آن اطلاعات ساخت واحدها درج شود و آنها به خوبی بر موارد واقف شوند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه هزینه انشعاب هر واحد مسکونی یک‌میلیون و 72 هزار تومان است، افزود: اولویت ارائه خدمات و انشعابات به واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا داده شود تا واحدها آماده و تحویل متقاضیان شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان نیز گفت: پروژه مسکن مهر امیداکباتان دارای دوهزار و 226 واحد مسکن مهر است که در قالب 41 تعاونی و 71 بلوک در حال اجراست.

محمد دهقان با بیان اینکه 417 واحد از پروژه مسکن مهر امیداکباتان کارگری است، خاطرنشان کرد: مسکن مهر 41 تعاونی امیداکباتان 75 درصد پیشرفت فیزیکی و 132 واحدی خانه کارگر دارای پیشرفت فیزیکی 51 درصد است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: در سایت 17 هکتاری امیداکباتان و مساکن 417 واحدی کارگری هیچ گونه معارضی وجود ندارد و متقاضیان از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

حسین جلالیان با اشاره به مسجدی که قرار است در این مکان ساخته شود نیز ابراز داشت: قرارداد ساخت مسجد با پیمانکار بسته شده و زمین نیز تحویل داده شده است به طوری که فونداسیون کار انجام و در 10 روز آینده اسکلت مسجد علم می‌شود.

در ادامه مدیران خدمات آب، برق، گاز و تلفن نیز اعلام آمادگی کردند که خدمات خود را به واحدهای مسکونی مهر امیداکباتان ارائه دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول