به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا مقدمفر صبح امروز در سالن کنفرانس خبری خبرگزاری فارس خراسانرضوی، اظهار کرد: تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب در ابتدای هر سال، به منزله یک نقشه راه برای تحقق برنامهها و اولویتهای آن است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران یادآور شد: در حقیقت شعار سال، نوعی هدایت ظرفیتهای کشور به سوی اولویتها است و دقیقاً در راستای برنامه محور بودن همه دستگاههای اجرایی کشور است.
مقدمفر تاکید کرد: آفتی که وجود دارد این است که بعد از مدت کوتاهی ممکن است عنوان سال، به فراموشی سپرده شود و تنها تبدیل به یک شعار شود، اما رسانهها میتوانند مانع این امر شوند.
وی ادامه داد: رسانهها میتوانند تحقق شعار سال را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند و همواره از مسئولان و دستگاهها، در این زمینه سئوال کرده و از شعارزدگی آن جلوگیری کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: علیرغم اینکه بیشترین سهم را در تحقق شعار سال دستگاههای اجرایی دارند اما نباید تحقق شعار سال را تنها وظیفه دولت بدانیم، بلکه سایر دستگاهها و همه ارگانها نیز در آن سهیم هستند.
مقدمفر با اشاره به فعالیتهای سپاه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: با گذشت سه ماه از سال جاری، سپاه پاسداران افتخار دارد که بیشترین اقدامات را در راستای تحقق شعار سال انجام داده است.
وی بیان کرد: بلافاصله بعد از تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران فعالیت خود را در این جهت گسترش داده و قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) تاکنون در جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بسط و توسعه تولید ملی گامهای بلندی برداشتهاست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اضافه کرد: یکی از نکاتی که برای تحقق شعار سال باید همواره نصبالعین مسئولان باشد، لزوم فرهنگسازی در این زمینه است.
مقدمفر متذکر شد: باید شعار سال را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم، یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تبدیل به فریضه عمومی شود.
مقدمفر با اشاره به اینکه در زمینه شعار سال نیازمند ارائه الگوهای مناسب از سوی اندیشمندان نیز هستیم، عنوان کرد: به عنوان نمونه در سال اصلاح الگوی مصرف، در حوزههای نظری تولیدات محدود و اندکی به جامعه ارائه شد ،در حالیکه ضرورت دارد اندیشمندان و نظریهپردازان خود را بیشتر درگیر این مقولهها کنند و به مسئولان اجرایی مدل و الگوهایی را معرفی کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در خاتمه گفت: جا دارد رسانهها به طور خاصی به سراغ دستگاههای مسئول بروند و از آنها گزارش کار بخواهند و مطالبه کنند که هر سازمان مسئول چه اقدامات عملی و نه شعاری، اصطلاحاً همایشی، برای تحقق شعار سال انجام داده است تا از این طریق ارگانهای مختلف، ملزم به حرکت و پویایی شوند و اگر کوتاهی کردهاند به مردم معرفی شوند.
انتهای پیام/ح10/ط4000