اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود مرادی:

قضاوت‌ها در یورو 2012 بهترین کلاس داوری است

خبرگزاری فارس: یکی از داوران پیشکسوت فوتبال ساکن استان البرز گفت: نحوه قضاوت دیدارهای فوتبال یورو 2012 بهترین کلاس قضاوت برای داوران جوان است.

قضاوت‌ها در یورو 2012 بهترین کلاس داوری است

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال در دنیای امروز به عنوان یک ورزش پرطرفدار بوده که تاثیر بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی دارد.

وی تصریح کرد: قضاوت دیدارهای فوتبال یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده این ورزش پرطرفدار و تاثیرگذار بوده و کشورهایی که به دنبال استفاده از پتانسیل‌های فوتبال هستند، باید به پرورش‌داوران باتجربه و کم اشتباه توجه ویژه داشته باشند.

* داوران جوان به نحوه قضاوت‌ها در یورو 2012 دقت کنند

این داور پیشکسوت فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه نحوه قضاوت دیدارهای جام ملت‌های اروپا را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: تا به امروز اکثر بازی‌ها را داوران باتجربه و کم اشتباه سوت زده‌اند.

مرادی با تاکید بر اینکه اشتباه داوری از موارد اجتناب‌ناپذیر فوتبال است، گفت: با وجود اینکه اشتباه‌هایی از سوی داوران مشاهده شد، اما این موارد در نتیجه دیدارها تاثیرگذار نبوده و به نظر من کمیته داوری یوفا از نحوه قضاوت داوران رضایت کاملی خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه داوران این دیدارها چگونه می‌تواند در رشد داوری فوتبال ایران تاثیر مثبت داشته باشد؟ گفت: دست‌اندرکاران فوتبال در بخش‌های مختلف مانند بازیکنان، کادر فنی، مدیران باشگاه‌ها و مدیران فدراسیون فوتبال و بالاخره داوران باید به این رقابت‌ها به مانند یک کلاس آموزشی نگاه کنند که در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود.

مرادی تاکید کرد: بنابراین داوران جوان ما باید نحوه قضاوت‌ها در دیدارهای یورو 2012 را با دقت نگاه کرده و از هر سوت داوران با تجربه اروپایی برای افزایش توانمندی‌های خود استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت: البته ارکان دیگر فعال در فوتبال ما همانطور که گفتم مانند بازیکنان و حتی مدیران و بخش‌های تدارکات و برنامه‌ریزان نیز باید به این مسابقات مانند یک کلاس بزرگ آموزشی نگاه کنند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول