اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

نبی مکرم اسلام (ص) اکمل و اتَم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند نبی مکرم اسلام (ص) را اکمل و اتَم قرار داده و این امر سبب شکل‌گیری ویژگی ممتاز در وجود پیامبر اکرم (ص) شده است.

نبی مکرم اسلام (ص) اکمل و اتَم است

عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: با توجه به آیه قرآن، اسلام کامل‌ترین دین بوده و در واقع همه ادیان زیرمجموعه دین اسلام هستند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در سخنان خود علت بعثت را تکمیل دین عنوان کرده، بنابراین دین نبوی با توجه به اهدافی که خداوند از خلقت انسان دارد باید کامل باشد تا در نهایت سرنوشت انسان‌ها را به سوی تکامل هدایت کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام گفت: اسلام دین زور و شمشیر نیست و اینگونه در قرآن آمده که هیچ اجباری در پذیرش دین نیست، زیرا دین راه روشن را به انسان‌ها معرفی کرده است.

وی به تشابه قیام حضرت ولی عصر (عج) با مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا انسان‌ها را از گمراهی نجات دهد و حضرت حجت (عج) پس از ظهور با اقتدا به جد بزرگوارش مردم را به اسلام دعوت می‌کند.

حسینی ادامه داد: پس از ظهور امام زمان (عج) برخی تصور می‌کنند که دین جدید آورده شده، ولی در حقیقت در دوران گذشته به اندازه‌ای دین کتمان شده که در دوران ظهور تصور نوآوری در دین وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات مختلف بر ضد اسلام و قرآن گفت: یهود در دوران کنونی کارهای فراوانی بر علیه اسلام انجام می‌دهد و این امر موضوع جدیدی نیست.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خداوند نبی مکرم اسلام (ص) را اکمل و اتم قرار داده و باید این نکته در نظر گرفته شود که قرآن از پیامبر اکرم (ص) جدا نیست.

وی یادآور شد: مسلمان با غیرت دینی خود در برابر توهین‌هایی که نسبت به پیامبر اکرم (ص) و قرآن روی داده، سکوت نکرده و پاسخ این اقدامات را می‌دهند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول