اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

80 درصد بیماران روانی از خدمات درمانی محروم هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درصد شیوع بیماری روانی را در جامعه 21 درصد اعلام کرد و گفت: 80 درصد از این بیماران از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

80 درصد بیماران روانی از خدمات درمانی محروم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباسعلی ناصحی ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی و سلامت روان جامع‌نگر زنجان به تعداد کم کلینیک‌های سلامت جنسی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع یک ضعف فرهنگی محسوب می‌شود.

وی به پیشرفت‌های چند ساله اخیر کشور در خرید و تجهیز مراکز درمانی کشور به تجهیزات پزشکی پیشرفته اشاره کرد و گفت: 

 تجهیزات پزشکی لازم در بیماری‌های جنسی انجام نشده است به طوری که فقط چند کلینیک در سطح کشور در این رابطه آن هم در تهران راه‌اندازی شده است.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: 21 درصد از مردم مشکلات روانی دارند.

وی با اشاره به اینکه 79 درصد باقیمانده نیز که جزو بیماران روانی محسوب نمی‌شوند نیاز به دریافت کمک‌هایی دارند، افزود: موضوع سلامت فراتر از ابتلا به یک بیماری خاص تعریف می‌شود.

ناصحی بیشترین مورد درگیری آقایان را در جامعه ایران در موضوع سلامت حوادث عنوان کرد و گفت: بیماری‌های قلبی عروقی درگیری دوم و مشکلات ناشی از بیماری‌های روانی مورد سوم برای آقایان است.

وی مشکلات روانی را در بین بانوان مهم‌ترین موضوع اعلام کرد و افزود: با وجود شیوع این بیماری در جامعه، 80 درصد بیماران درمان‌های لازم را دریافت نمی‌کنند.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پایین بودن سواد سلامت و عدم آگاهی از بیماری خود را از مهم‌ترین دلایل عدم مراجعه بیماران به مراکز درمانی اعلام کرد.

وی نبودن مراکز درمانی و درمانگران خبره را از دیگر دلایل مراجعه نکردن بیماران برای درمان مشکلات روانی خود برشمرد و ادامه داد: انگ اجتماعی خوردن دیگر دلیل مراجعه نکردن بیماران به مراکز درمانی است.

ناصحی مشکلات روانی و جنسی را بسته به استان و محل زندگی افراد متفاوت اعلام و اضافه کرد: این مشکلات باید بسته به فرهنگ و روابط اجتماعی بررسی و حل شود.

وی ارائه خدمات متفاوت را از جمله درمان‌های ارائه شده در کلینیک‌های سلامت روانی و جنسی بدون مراجعه به بیمارستان‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول